|
| puch maxi problem!!!!!! Fra : emilemgp | Vist : 661 gange 45 point Dato : 03-01-07 20:24 |
|
hej alle. har en puch maxi, hvor sudsen var boret til en 17 mm, men der gik hul på den, så har købt en lovlig og boret til 14,5.. men den drukner når man giver fuld gas, eller får den ikke nok benzin. hvad kan det være?? mogen sagde il mig at det kunne være man skulle reglere på tændningen..
men hvis man skal regulere på tændningen skal man tage puch mærket af eller den runde jern ring, men kan ikke få den af. kan det passe at er kun er to skruer man skal løsne for at få den af?
tak på forhånd!!!!
| |
|
Ja, ikke mærket, men de 2 skruer, og så tage ved hele det blanke magnetdæksel, og trække det af med hånden, evnt. hjælpe med en fladskruetrækker helt inde ved motorblok.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=796832448&n=1709621228&pn=1709622324
Men hvis den starter og kørte godt nok før, så kan det da ikke pludselig blive tændingen der er problemet.
Er studsen helt tæt ved pakningen mod cylinderen?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : emilemgp |
Dato : 04-01-07 15:36 |
| | |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 45 point Dato : 04-01-07 16:41 |
|
Det kan da godt være tændrøret, men hvis den starter fint så er det nok ikke det.
Har du tjekket hvor hurtig der kan løbe benzin ud af slangen fra tanken?
Ellers har du nok bare en stoppet dyse i karburatoren, skru karburatorbunden af, skru messingdysen af med en fladskruetrækker, og blæs igennem den.
Hvis det er den firkantede karburator, sidder der en skrue der holder et benzinfilter, som kan være stoppet http://www.thansen.dk/product.asp?c=797180489&n=1709621276&pn=1709622482
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : emilemgp |
Dato : 04-01-07 18:36 |
| | |
| Kommentar Fra : emilemgp |
Dato : 04-01-07 18:38 |
|
man kan vist instille tændningen, men kan ikke finde en skrue man kan skrue på, altså til at regulere på, ved du hvor den er henne?
| |
| Godkendelse af svar Fra : emilemgp |
Dato : 04-01-07 18:38 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
|
Selv tak.
Hvis man vil stille tændingen:
Først skal platinafstanden være 0,35 mm når de er mest åbne.
Dernæst kan de 3 skruer løsnes, de sidder aller yderst og holder hele tændingspladen.
Så kan tændingspladen drejes, så langt som "skruespoerene" tillader.
Normalt skal tændingspladen/skruen stå midt i sporet.
Men det kan være en fordel at dreje tændingspladen modsat omløbsretningen.
Altså hvis magnetsvinghjul og motor drejer med uret, så drejes tændingspladen mod uret, så langt som "sporene" tillader. (Så kommer gnisten lidt tidligere, og knallerten kører bedre ved mange omdr.)
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|