/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny Pc dvale
Fra : PS.BMW
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 31-12-06 08:38

En bekendt, der tror jeg er en ørn, har købt en ny Accer pc.
Vin xp
Han samler og starter pc'en og efter hvad han siger går alt fint med velkommen, dansk, og oprettelse af 2 brugere mv.
Han slukker og næste dag starter han pc'en der viser den normale opstart
1. skærm med alle oplysninger,
2. skærm vin xp og så går den i sort.
Den kan startes i fejlsikret tilstand og jeg har prøvet at gendanne den til opstartstidspunkt altså inden min ven forsøgte sig, men det hjælper ikke.
Jeg kan med F8 også komme i bios og der er noget med dvale som jeg har ændret hvilket ikke hjælper. Det er rettet til oprindeligt så der ikke er tilføjet skade, tror jeg.
Lidt efter den går i sort vises et lille skærmbillede kort ”dvaletilstand” og der bliver den, det virker som om tastaturet og musen er koblet fra.
Der er ingen dvd-xp med så en geninstallation er ikke mulig. Alt er installeret står der så programmer på cd/dvd er ikke nødvendige.
Er der noget jeg kan gøre for ham eller skal han kan aflevere den hvor han har købt den.
Mvh. og godt nytår

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 31-12-06 09:14

når nu den maskine er så ny kunne det måske betale sig at køre en recovery så den igen virker som den skal

har din ven fået recovery ´cd`er/ dvd´er med ??? i så fald ville det være en god ide at brænde dem ud med det samme

ellers sørg for at bestille dem

Men...... der er desuden en recovery partition installeret som du kan starte ved at
trykke enten: F11 eller Shift-F11 ved bios opstart - så går den igang med at geninstallere systemet.
Så i princippet skal du ikke bruge cd'erne der medfølger.

(det princip ville jeg dog overse og brænde det det ud for en sikkerheds skyld - eller henvende mig til acer og netop få dem tilsendt hvis skaden skulle være så voldsom at det er eneste udvej)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-12-06 09:16

har i prøvet i Fejlsikret at ændre strømstyring og Dvale??

Kontrolpanel - Strømstyring

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-12-06 17:24

Hvis det er bios der er ''rodet'' med, så prøv at tage bios-batteriet ud et par minutter, på størrelse med en 2 krone, eller hvis der sidder en ''jumber med 3 ben'' lige ved siden af batteriet, så skift position et par sekunder. Sidder der kun 2, kan du kortslutte dem med et stykke metal.
MEN PAS PÅ DU IKKE RØRER ANDET, kender du ikke til det, så nøjes med at fjerne batteriet.
Husk at slukke for strømmen først

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-06 21:11

jeg ville personligt køre den recovery og være sikker på at alt var som det skulle være - ved godt det for mange nærmest får det til at løbe koldt ned af ryggen - men på den måde er man sikker på at redde hvad evt er graverende galt - og så er det bedre i starten end når man har masser af data der skal gendannes og gemmes osv osv

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 01-01-07 07:54

Når jeg må køre bil, formodentlig tirsdag, vil vi prøve det med
F11 eller Shift-F11 ved bios opstart - så går den igang med at geninstallere systemet.
meritdk foreslår.
mvh.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-01-07 19:22

Citat
Der er ingen dvd-xp med så en geninstallation er ikke mulig. Alt er installeret står der så programmer på cd/dvd er ikke nødvendige.

Bare af NYSGERRIGHED, hvordan......

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-01-07 19:23

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 19:55

Citat
der er desuden en recovery partition installeret som du kan starte ved at
trykke enten: F11 eller Shift-F11 ved bios opstart - så går den igang med at geninstallere systemet.
Så i princippet skal du ikke bruge cd'erne der medfølger.

sådan

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 03-01-07 20:42

Tak for svaret miritdk.
Det lyder som det rigtige, men min ven valgte at kontakte forhandleren for at få løst problemet så jeg ved ikke om det ville virke.
Mvh.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 20:52

velbekomme - men det skulle vel ikke være nødvendigt - håber så alt bliver i orden