|
| Bremser hylder og slæber Fra : davker | Vist : 2277 gange 50 point Dato : 07-01-03 18:03 |
|
I september skiftede vi bremser på alle hjul, i slutningen af November fik vi skiftet på et af baghjulene, og nu er de begyndt at hyle igen, og det virker som om de slæber. Hvad kan der være galt?
| |
| Kommentar Fra : kanjegik |
Dato : 07-01-03 18:14 |
|
Der kan være flere ting:
Håndbremsen kan have sat sig, f.eks. p.gr. af frost
Hvis der er tromler på baghjulene kan bremsecylinder/e være røget eller "ude af hak"
Defekte bremseslanger
Men en ting er sikkert: hvis bremserne slæber, skal hjulene af og bremserne checkes - alt andet vil være livsfarligt
Mvh
| |
|
davker wrote:
> I september skiftede vi bremser på alle hjul, i slutningen af November
> fik vi skiftet på et af baghjulene,
Man skifter ALTID bremser på en hel aksel ad gangen, aldrig et enkelt hjul.
>og nu er de begyndt at hyle igen,
> og det virker som om de slæber. Hvad kan der være galt?
Hvad er det for en bil ?
Er der skiver hele vejen rundt ?
--
Mvh
Per
| |
|
> I september skiftede vi bremser på alle hjul, i slutningen af November
> fik vi skiftet på et af baghjulene, og nu er de begyndt at hyle igen, og
> det virker som om de slæber. Hvad kan der være galt?
Brugte I originale klodser fra bilimportøreren...??
Hvis ikke, så KAN årsagen til hyleriet ligge der. Mange uoriginale klodser
har ikke en slags "gummihud" oven på klodserne. Belægningen skal sørge for,
at klodserne ikke hyler - og derfor sprøjter man nogle gange uoriginale
(billigere) klodser med en spray, der påfører den samme slags "hud".
Ofte er den væske, som man sprøjter på, lilla, og den skal lige ligge på
klodsen 3 min inden montering, så den kan hæfte.
Venligst MacDaddy, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990
| |
| Kommentar Fra : lillemig |
Dato : 08-01-03 01:00 |
|
Vi skiftede bremser... hvem? Det lyder som om bremsecylinderne hænger, hvis det var på et værksted så klag dog, har I selv gjort det så få det undersøgt ordentligt, dels er det naturligvis farligt og virker cylinderne ikke ordentligt slides klodser op lige på en studs og desuden bliver noget der egentligt ikke var/er ret dyr pludseligt RET DYRT!!
Prøv - efter nogle få bremseprøver at mærke på dække/fælge (måske enda uden at have bremset) er de varme så er det bare helt galt. Sparer man der kan noget til kr. 800,00 nemt pludseligt koste kr. 4000,00
| |
| Kommentar Fra : davker |
Dato : 08-01-03 23:48 |
|
OK vi har fundet ud af at det er forbremserne der nu er slidt ned. Det er en ca 20 år gammel opel kadet vi kører i. Er det ikke lidt hurtigt at de er slidt ned??? Den har ca kørt 10 - 11 tusind kilometer siden sidste skift.
| |
| Godkendelse af svar Fra : davker |
Dato : 10-01-03 19:42 |
|
Tak for rådet. Jeg vil huske det når jeg skal have repereret bilen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|