/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Opsigelse af lejer
Fra : jensen_sb
Vist : 632 gange
20 point
Dato : 25-12-06 13:42

Hejsa...

Jeg har et problem... Hvad skel der med når man opsiger en lejer? Det er pga at vi har solgt huset, men der har også været problemer med at vi ikke har fået betaling i et stykke tid....

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Mvh Jensen_sb

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 30 point
Dato : 25-12-06 13:44

Ikke betalt så er det bare ud med lejer, her og nu.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-06 13:46

Desværre er det sådan at hvis du har accepteret at få penge for sent, eller hvis du ikke første gang det er sket har fremsendt en skriftlig advarsel, så kan du ikke opsige lejemålet med øjeblikkelig varsel på det grundlag, du er underlat lejelovens bestemmelser omkring opsigelse

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-12-06 14:02

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0034729.htm

Hvis det er et helt hus I lejer ud, har lejeren 1 års opsigelse.

Når I ikke har fået penge, har man dog mulighed for at ophæve lejemålet med øjeblikkelig varsel......men det kræver så, at I har rykket for pengene i tide, og meddelt lejer at lejemålet ophæves øjeblikkeligt grundet misligholdelse af lejebetingelserne.

men det kan du læse om i linket (Lejeloven)

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jensen_sb

Dato : 25-12-06 16:36

Tak for svaret Teil.