/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Batteri til nokia 3310 bliver hurtig afl~
Fra : siegenfeldt
Vist : 1367 gange
40 point
Dato : 06-01-03 10:58

Jeg har problenmer med at mit batteri mget hurtigt løber tør for strøm efter det er blevet afladt, eller også slukker telefonen selv om der er 3 strejer tilbage i batteri indikatoren.

Batteriet er ca 2 år gammelt, og i den tid jeg har haft telefonen har jeg afladtdet helt før det blev opladt igen.

Jeg kender mange der har de samme problemer.....

Er der nogle der ved om man kan gøre noget ved batteriet???? Jeg har hørt noget om at man kan ligge batteriet i en fryser i en 12 timers tid, og så skulle det blive bedre;nogen der kender til det tricks??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 11:08

> Jeg har problenmer med at mit batteri mget hurtigt løber tør for strøm
> efter det er blevet afladt, eller også slukker telefonen selv om der er
> 3 strejer tilbage i batteri indikatoren.

Få opdateret softwaren. De ældre versioner havde problemer med at måle
strømmen korrekt på batteriet.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-01-03 11:56

Jeg havde også det problem med min nokia 3310, da jeg kun havde haft den i 14 dage. Selvom den var ladt helt op, så gik den ud, hvis telefonen ringede.

Jeg fik gennem garantien nyt batteri og ny software.

Kommentar
Fra : Steenped

Dato : 06-01-03 12:00

Det løser det mange gange

Men er der nogle der ved hvordan man måler om batteriet er færdigt,
amper formenteligt

Det kunne være intressant at vide

hilsen Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 12:11

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message
news:avbki5$egg$1@sunsite.dk...
> > Jeg har problenmer med at mit batteri mget hurtigt løber tør for strøm
> > efter det er blevet afladt, eller også slukker telefonen selv om der er
> > 3 strejer tilbage i batteri indikatoren.
>
> Få opdateret softwaren. De ældre versioner havde problemer med at måle
> strømmen korrekt på batteriet.

Hvordan kan man se hvilken software version man har ?

Hvad er de nyeste ?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 40 point
Dato : 06-01-03 12:23

OBS ! Li-batterier kan ikke tåle frost. Det dør det fuldstændigt af. det er Ni-battrier der kan "gendannes" i begrænset omfang med kold opladning og varm afladning.

Men jeg tror desvære at løbet nok er kørt.

De forholdvis flade genopladelig batterier der bruge i gænges mobil telefoner har den ulempe (pga kemisk forfald "fastlåses" elektronerne) at de mister lidt af deres kapcitet (mAt)hver gang den oplades. Efter 3-500 genopladninger ved normalt brug er bateriet maximums kapacitet faldet til 80% af det oprindelige samtidigt med at batteriets interne krybestrøm stiger for hver afladning der gør at den strøm den nu kan holdes i batteriet aflades hurtiger.

Hoved årsagen til batteri forfald er for høj temperature i forbindelse med opladning.

Her kan man læse alt om genopladlige batterier - http://www.buchmann.ca/faq.asp

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : siegenfeldt

Dato : 06-01-03 12:24

Det vil sikkert hjælpe lidt på det, men batteriet holder som sagt bare ikke ret lang tid hvis man snakker i telefonen. Til gengæld er der en lang standby tid, også selv om telefonen slukker så kan jeg tænde den igen og lade den ligge i to dage hvor batteriet holder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 12:29

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3e196431$0$47399$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message
> news:avbki5$egg$1@sunsite.dk...
> > > Jeg har problenmer med at mit batteri mget hurtigt løber tør for strøm
> > > efter det er blevet afladt, eller også slukker telefonen selv om der
er
> > > 3 strejer tilbage i batteri indikatoren.
> >
> > Få opdateret softwaren. De ældre versioner havde problemer med at måle
> > strømmen korrekt på batteriet.
>
> Hvordan kan man se hvilken software version man har ?

*#0000#
Så kan du se datoen er fra før krigen.

> Hvad er de nyeste ?

google.com er din ven :)

/Dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 12:30

"siegenfeldt" <siegenfeldt.news@kandu.dk> wrote in message
news:UpcS9.25863$Hl6.2986608@news010.worldonline.dk...

> Er der nogle der ved om man kan gøre noget ved batteriet???? Jeg har
> hørt noget om at man kan ligge batteriet i en fryser i en 12 timers tid,
> og så skulle det blive bedre;nogen der kender til det tricks??

12timer er vist lige overkill nok - en formiddag er vist mere passende
(4-5timer)
Jeg lavede det stunt på arbejdet med en bærbar der absolut ikke kunne holde
strøm (den var død efter max 1min) , en tur i frysende , efterfølgende
optøning på skrivebordet for at fjerne kondens og en opladning. Herefter
kunne den holde et sted mellem 2-3timer
Imponerende effektivt :)

/Dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 12:42

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
news:3e196841$0$71653$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> *#0000#
> Så kan du se datoen er fra før krigen.

V 05.57
NHM-5

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 17:12

> 12timer er vist lige overkill nok - en formiddag er vist mere passende
> (4-5timer)
> Jeg lavede det stunt på arbejdet med en bærbar der absolut ikke kunne
holde
> strøm (den var død efter max 1min) , en tur i frysende , efterfølgende
> optøning på skrivebordet for at fjerne kondens og en opladning. Herefter
> kunne den holde et sted mellem 2-3timer
> Imponerende effektivt :)
Det kunne være jeg skulle prøve det med min bærbare's batteri.... det holder
i et par minutter og så får jeg den der grimme 'batterispænding lav' ting...

MVH
Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 21:31

den nyeste software hedder 5.79
"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3e196b92$0$47406$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> news:3e196841$0$71653$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > *#0000#
> > Så kan du se datoen er fra før krigen.
>
> V 05.57
> 05-07-02
> NHM-5
>
> --
> mvh/rg. From The Sum of all Fears:
> Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
> Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
> Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
> you see me running, try to catch up!
>

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 06-01-03 22:03

Hejsa
Har de samme problemer med min 3310.... Hvor skal man henvende sig for og få opdateret softwaren?
Kan man selv gøre det eller?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 22:12

"Charlotte & Morten" <valdemar@oncable.dk> wrote in message
news:3e19e78b$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> den nyeste software hedder 5.79

Hvad koster det at få den opdateret?

\MK

Ps. Jeg bor i Aalborg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 23:17

Morten Klostergaard wrote:
> Hvad koster det at få den opdateret?

Hvis telefonen er indenfor garanti/reklamationsperioden, er det gratis.
Opsøg dit nærmeste Nokia servicecenter, og forklar, at du har problemer
med softwaren.

Dog tror jeg ikke, at problemet skyldes softwaren, da du har en
forholdsvis ny version i din telefon.

\Mandal

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 08:25

"Charlotte & Morten" <valdemar@oncable.dk> wrote in message
news:3e19e78b$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> den nyeste software hedder 5.79

Dvs. at den mobil jeg købte d. 17 dec. sidste år allerede er en gammel svend

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 08:34

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message
news:3e1a00c1$0$47055$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Morten Klostergaard wrote:
> > Hvad koster det at få den opdateret?
>
> Hvis telefonen er indenfor garanti/reklamationsperioden, er det gratis.
> Opsøg dit nærmeste Nokia servicecenter, og forklar, at du har problemer
> med softwaren.
>
> Dog tror jeg ikke, at problemet skyldes softwaren, da du har en
> forholdsvis ny version i din telefon.

Jeg har 4.01 .....

\MK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 17:27

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk>
skrev i en meddelelse
news:3e196841$0$71653$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country>
wrote in message
> news:3e196431$0$47399$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message
>> news:avbki5$egg$1@sunsite.dk...
>>>> Jeg har problenmer med at mit batteri mget hurtigt løber tør for strøm
>>>> efter det er blevet afladt, eller også slukker telefonen selv om der er
>>>> 3 strejer tilbage i batteri indikatoren.
>>>
>>> Få opdateret softwaren. De ældre versioner havde problemer med at måle
>>> strømmen korrekt på batteriet.
>>
>> Hvordan kan man se hvilken software version man har ?
>
> *#0000#

Min hedder:
V 05.47
NHM-5

Bør man opdatere den?

Claus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 21:57

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
news:avevfn$erq13$2@ID-62896.news.dfncis.de...
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:3e196841$0$71653$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> > "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country>
> wrote in message

> V 05.47
> 22-04-02
> NHM-5
>
> Bør man opdatere den?

If it aint broken , dont fix it.
Sagt med andre ord - hvis du ikke har nogle problemer så lad den være..

/Dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 22:22

HeeY.....

JEG HAR HØRT:
at hvis man har et uoriginalt cover bruger den meget mere strøm på at få
signal da de fleste uorginale covers reducere signalen da de r dårligt
lavet.. ved ik hvorfor men har læst d på et tidspunkt hos Rene ord for
penges hjemmeside! de havde haft nogen til at test det.. og da de mobilen
havde dårligere signal ville den forbedre det ved at bruge mere strøm....
måske er det gunden???? men kun hvis coveret er uoriginalt

"siegenfeldt" <siegenfeldt.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:UpcS9.25863$Hl6.2986608@news010.worldonline.dk...
> Jeg har problenmer med at mit batteri mget hurtigt løber tør for strøm
> efter det er blevet afladt, eller også slukker telefonen selv om der er
> 3 strejer tilbage i batteri indikatoren.
>
> Batteriet er ca 2 år gammelt, og i den tid jeg har haft telefonen har
> jeg afladtdet helt før det blev opladt igen.
>
> Jeg kender mange der har de samme problemer.....
>
> Er der nogle der ved om man kan gøre noget ved batteriet???? Jeg har
> hørt noget om at man kan ligge batteriet i en fryser i en 12 timers tid,
> og så skulle det blive bedre;nogen der kender til det tricks??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 00:07

"Z" <noname@domain.no> wrote in
news:3e1b47be$0$71649$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> JEG HAR HØRT:
> at hvis man har et uoriginalt cover bruger den meget mere strøm på at få
> signal da de fleste uorginale covers reducere signalen da de r dårligt
> lavet.. ved ik hvorfor men har læst d på et tidspunkt hos Rene ord for
> penges hjemmeside! de havde haft nogen til at test det.. og da de mobilen
> havde dårligere signal ville den forbedre det ved at bruge mere strøm....
> måske er det gunden???? men kun hvis coveret er uoriginalt

Det er ikke korrekt at det er /generelt/ for uoriginale fronte. Se evt. min
post fra 2/1:

http://shor.ter.dk/374151605

Kommentar
Fra : siegenfeldt

Dato : 09-01-03 12:43

"Z" skrev d. 07-01-03 22:22 dette indlæg :
> HeeY.....
>
> JEG HAR HØRT:
> at hvis man har et uoriginalt cover bruger den meget mere strøm på at få
> signal da de fleste uorginale covers reducere signalen da de r dårligt
> lavet.. ved ik hvorfor men har læst d på et tidspunkt hos Rene ord for
> penges hjemmeside! de havde haft nogen til at test det.. og da de mobilen
> havde dårligere signal ville den forbedre det ved at bruge mere strøm....
> måske er det gunden???? men kun hvis coveret er uoriginalt
>
> "siegenfeldt" <siegenfeldt.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:UpcS9.25863$Hl6.2986608@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har problenmer med at mit batteri mget hurtigt løber tør for strøm
> > efter det er blevet afladt, eller også slukker telefonen selv om der er
> > 3 strejer tilbage i batteri indikatoren.
> >
> > Batteriet er ca 2 år gammelt, og i den tid jeg har haft telefonen har
> > jeg afladtdet helt før det blev opladt igen.
> >
> > Jeg kender mange der har de samme problemer.....
> >
> > Er der nogle der ved om man kan gøre noget ved batteriet???? Jeg har
> > hørt noget om at man kan ligge batteriet i en fryser i en 12 timers tid,
> > og så skulle det blive bedre;nogen der kender til det tricks??
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
Ja det ved jeg godt men mit cover er originalt.

Ang. den snak med at man kan opdaterer ens version på telefonen, så tror jeg ikke at det er problemet, for når min telefon slukker, selv om der er de 3 streger tilbage, så kan jeg tænde den og ringe lidt igen og så falder batteriindikatoren til 2 streger og så slukker telefonen igen og sådan kan jeg blive ved indtil batteriet er afladt og indikatoren står på 1 streg og telefonen advarer mig om lav batteri......

Batteriet er nok bar eved at stå af men tak for de gode råd

mvh
Siegenfeldt

Kommentar
Fra : Seezy

Dato : 09-01-03 14:57

Jeg har også en 3310, med de samme ploblemer. Det er totalt irriterende!!!- jeg ved hvad du mener. Men jeg forstod ikke helt svaret, skal man lade være med at tage den med hvor der er frost?

Mit batteri går lynhurtigt ud når jeg snakker i telefon, også selvom der er 4 (!!!) streger i batteri indikatoren...

Hmm, det ser sort ud, ha?!

Kommentar
Fra : Noltus

Dato : 31-01-03 18:30

Jeg Har sammae problem og det skyldes at telefonen har været udsat for fugt,ganske enkelt

Kommentar
Fra : esh

Dato : 02-05-03 20:39

Min er da en v. 04.01, 13-02-03! Men det er osse en nokia 3510i... :)