/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
GF4TI4200 el. billig Radeon 8500??
Fra : pzs_80
Vist : 402 gange
20 point
Dato : 05-01-03 14:58

Hmm,, Hvis valget står mellem et Geforce 4 Ti4200, til omkring, 1250kr, og et slagtilbud fra Bj trading på et Radeon 8500LE kort til runde 500kr, hvad er så koolest? Jeg har en P3 800mhz, med 390SDRAM, så jeg spekulere på om jeg kan udnytte Geforce 4'eren med min lettere afdankede cpu..? Kortet fra Radeon er den lidt skrabede LE version og Bj trading skrive "bulk" som en betegnelse for kortet, Hvad betyder det?
Mhv. Peter Zacho :)

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 30 point
Dato : 05-01-03 15:16

Hej Peter!

Jeg har begge kort - ATI8500 LE købte jeg et par mdr. efter fremkomst og Geforce4 TI4200 købte jeg i forbindelse med en ny PC.

Begge kort er udmærkede; men et grafikkort baseret på Geforce4 Nvidia er at foretrække hvis du ønsker at spille på PC'en idet de fleste spil først bliver udviklet til Nvidia og derefter ATI.

Jeg har bl.a. haft problemer med UT2003 og Serius Sam på ATI 8500LE kortet - så hvis du er til spil og grafik så ville jeg vælge Geforce4 TI4200!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : pzs_80

Dato : 05-01-03 15:26

Tak for dit svar!, Der er vist ingen tvivl om at GF4 kortet er væsentlig kraftigere, end radeon kortet, men jeg må indrømme at jeg kigger til prisen i dette tilfælde.. Radeon kortet kostede jo 995kr så sent som i sidste uge. Det er mere om det kan betale sig at købe et GF4 TI4200 kort nu, hvis min computer alligevel ikke kan fodre det med info hurtigt nok..

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-01-03 17:04

Glæder mig at se dig tale for ATI produkterne Zonker, du har ret det er blot et spørgsmål om at få de rigtige driver ind
og dem får man best hos HTTP://WWW.ATI.com hvor sidste release fra den 12 dec 2002 er et must.
OW

Godkendelse af svar
Fra : pzs_80

Dato : 05-01-03 19:27

Tak for svaret Bjarne_H.