/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Varm harddisk.
Fra : spimmer
Vist : 653 gange
200 point
Dato : 21-11-06 11:38

Hej.
Jeg installerede HHD Health og straks dumpede en advarsel op: Harddisken er for varm - den er 47 grader!
Hvad kan der være galt? Er 47 garder for meget? Hvad kan jeg gøre?
mvh
spimmer

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 21-11-06 12:32

Min HD kører i en skuffe med blæser og er på 27 gr.
Den har kørt et par timer.
Målt med programmet Everest.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-11-06 12:38

47 grader er ikke alarmerende (Hvis det altså er Celsius du måler i).
Men jo koldere en harddisk er, des længere holder den.
Du skal sørge for god luftgennemstrømning i kabinettet.
Hvis ikke i kabinettet er forsynet med kabinetlæsere,
vil det være en god ide, at monterer en eller flere. Også for de andre komponenter.
Harddisken bliver jo ikke koldere end temperaturen i kabinettet.
Foran skal de montertes forneden i kabinettet og suge luft ind i kabinettet.
Bagerst skal de montertes foroven i kabinettet og blæse ud af kabinettet.
Normalt er der afsat plads til 80 mm Møller.
Endelig findes der deciderede harddisk kølere.
Men først og fremmest drejer det sig om at sørge for god luftgennemstrømning i kabinettet.
Dette opnås også ved at rydde op i diverse kabler i kabinettet, evt. bruge runde kabler.
Gambrinus

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=&Gallery=true&Page=&ID=290&Parent=2&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Sorted578=&Sorted1449=&Sorted1445=&Sorted1446=&Direction1449=2&Direction1445=2&Direction1446=2&Direction578=0&Trueval3109=34032&Check2563=31487&True3109=&x=24&y=6

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=&Gallery=true&Page=&ID=260&Parent=2&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Sorted578=&Direction578=0&x=21&y=5

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-11-06 12:44
Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 24-11-06 22:41

Tak for svaret e.c.