/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af ovn
Fra : dr_dem
Vist : 1269 gange
50 point
Dato : 12-11-06 16:19

Der var en TV udsendelse med trunte tøser der skulle gøre rent i en/et lejlighed/hus oven var kulsort og skulle gøres rent med et eller andet (mener det var brun sæbe) men er ikke sikker , er der nogle der kan huske???

dr.dem

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-06 16:24

den er god nok - ovnen smøres ind i brun sæbe og husholdningsfilm eller tynd plast lægges over - lad den stå natten over og vupti din ovne kan lige renses let og elegant

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-06 16:30

Spørgsmål:
Hvordan var det man brugte brun sæbe til at rengøre en ovn? Jeg kan ikke finde det på siden.

Thomsen

Svar fra Holger:
Smør ovnen grundigt ind i flydende brun sæbe. Sæt temperaturen på 80 grader i en time - efterfølgende afvasker du med rent vand - og vupti - ovnen er, om ikke ny - så ren.

http://renthjem.tv2.dk/brevkasse/svar/index.php?id=3975353

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 16:55

og forlad hjemmet imens sæben varmes - lugten er ret påtrængende

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-06 16:58

Det er nemlig rigtig der var den, kan huske det nu men bare ikke det med filmen men når jeg tænker efter så JO DA for h..... det er jo rigtigt. Meeen om den bliver ren ved man ikke.
Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-06 17:02

Dr_dem... hvis det er udsendelsen - rent hjem- du tænker på, så skal du iflg. udsendelsens anvisning ihttp://renthjem.tv2.dk/brevkasse/svar/index.php?id=3975353 ikke bruge husholdsningsfilm... det er da også nemmere at være fri

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 17:03

bliver den ikke ren så nupper du bare nordsted1´s link og gør det hele om (udemærket link - men brun sæbe og mig kan hurtigt blive uvenner når den kraftige lugt slippes løs )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-06 17:04

Og hvis du bruger husholdninsfilm, så lad være med at varme ovnen... du smelter jo plasticket

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 17:04

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 17:06

sidder lige og tænker på om man kan bruge det film der bruges til koge/stegeposer ????

PRØV DET IKKE - JEG GARANTERER IKKE FOR UDFALDET !!!!!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-06 17:22

Tja jeg ville nu bruge "opskriften" fra programmet, det lyder da nemmest

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-06 17:42

Jamen den stod jo natten over uden varme og den brunesæbe var ikke flydende og de brugte husholdningsfilm så op i r...n med holger i første omgang (undskyld Nordsted1) jeg så det virkede men om de har snydt ved jeg ikke men skidt jeg prøver brunsæbe lugter ikke ret meget men salmiak er ikke godt for mig da jeg har astma sgu og lorterøv ( hov det minder mig om det snart er JUL på Vesterbro).
dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-06 17:45

Jamen den stod jo natten over uden varme og den brunesæbe var ikke flydende og de brugte husholdningsfilm så op i r...n med holger i første omgang (undskyld Nordsted1) jeg så det virkede men om de har snydt ved jeg ikke men skidt jeg prøver brunsæbe lugter ikke ret meget men salmiak er ikke godt for mig da jeg har astma sgu og lorterøv ( hov det minder mig om det snart er JUL på Vesterbro).
dr.dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-06 17:49

Jeg har kun set den udsendelse, hvor de kom brun sæbe og husholdningsfilm, på bagepladerne, ikke i selve ovnen

Der er sq da ikke plads til Holger i r....

Bare skidtet virker, så er det da også godt nok

Jul på Vesterbro, er det ikke den med Anders Mattesen - Anden ??

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-06 18:18

Citat
Jul på Vesterbro, er det ikke den med Anders Mattesen - Anden ??

JO da
LORTERØV
siger han og Arne Nuggergren siger "ikke over for danni" så vender han sig om og siger
" LORTERØV"
dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-06 19:28

Og nej det er ikke min ovn det er en dødsbo ovn som jeg har købt for et ½ års siden og den er 3 år gammel (nogen der vil købe komfuret?)

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 19:39

det er der sikkert et eller andet sted - for en meget billig penge - det er enormt dyrt for de helt unge at købe nye hvidevarer