|
| Stenslag i lakken Fra : fisherprice | Vist : 7529 gange 300 point Dato : 10-11-06 15:46 |
|
Hej
Jeg har fået nogle stenslag og med bilen fulgte en klarlak og en lakstift. Hvordan benyttes disse? - skal skaden udbedres med lakstiften og derefter forsegles med klarlakken, eller hvad?
Har hørt at man med fordel kan lave småslag ved at duppe med en tandstik dyppet i lakken, er det korrekt/bedste resultat?
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 10-11-06 16:23 |
|
Du skal anvende profukterne som fulgte med bilen, som du selv beskriver.
Det bedste resultat opnåes selvfølgelig ved at sende den til en maler som sliber, fylder, lakerer.
Men så koster et stenslag også hurtigt 1-2000,- kr
Den lagstift du har fået med har som regel en lille pensel, brug den til at duppe med, lad det tørre og giv det klar lak.
Man vil stadigvæk kunne se at der har været et stenslag bagefter, men man skal nok kigge godt efter.
Hvis du ikke gør noget kommer der er rustplet i løbet af xx tid. Så det er vigtigt at få lavet stenslaget.
| |
|
hvis du så "rabatten" i tv igår aftes.....ellers se det igen på nettet, så var der netop et emne der omhandlede lakskader og udbedrelse af dem....mest handlede det nok om at vinterklrgøre bilen med afrensning, lakrens og efterfølgende polering...
selv kan man gøre det for ca. 100,- hvor det hos en autolakerer koster op mod 3500,-
prøv at kig på programmet. rabatten dr.dk.
venligst
missj
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 10-11-06 22:53 |
|
Hej fisherprice
Din egen fremgangsmåde er helt korrekt. Brug den. Det er rigtigt, det med at bruge en tandstikker, da der kun skal bruges ganske lidt.
Hvis du har mulighed for at foretage "operationen" i en opvarmet garage, vil det være optimalt, da "malingen" ikke bør foretages i temperaturer under 15 grader, hvis resultatet skal være godt.
Når du har udbedret skaden, som du selv foreslår, vil det ganske rigtigt, som thulin skriver, være synligt, selvom du har brugt en tandstikker og brugt meget lidt.
Herefter kan du, med fordel bruge en "Slipol" til at efterpolere med. Så bliver det "næsten" usynligt.
Vær her lige opmærksom på, at der findes 2 slags SLIPOL. En til almindelig lak og en til metallik-lak. Det er meget vigtigt, at du bruger den rigtige.
Med venlig hilsen
Franksp
| |
|
er det så kun ved lakskaden at jeg skal bruge slipol eller er det hele bilen der skal poleres når man er i gang?
Skal klarlakken og duppes på eller skal den smøre ud på et lidt større område end selve lakskaden/dupningen? Kan i øvrigt ikke komme til at gøre det andre steder end i carporten, så må håb resultatet ikke bliver alt for grimt af det!!!
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 22-11-06 10:46 |
|
fisherprice
Brug kun slipolen ved lakskaden og dup den kun på lakreparationen.
Hvis du ikke allerede har foretaget repararionen, er det for sent nu. (For koldt).
Hvis skaden ikke er for stor, kan du dække den her i vinter. På mange tankstationer og værksteder kan du få en tape som man bruger til stenslag på forruden. Sørg for at skaden er renset for evt. rust og at den er helt tør, inden du sætter tapen på. Brug evt. en hårrørrer.
Mvh
Franksp
| |
|
ikke forstået, hvad er definitionsforskellen på lakskade og lakreparation?
| |
| Accepteret svar Fra : Franksp | Modtaget 300 point Dato : 22-11-06 23:37 |
|
lakskade = lakreparation
Det vil sige. Du skal først bruge slipolen, efter du har repareret skaden, med:
1. Den dækkende maling. (Lakstiften) Skal være helt tør. Se evt. brugsanvisningen.
2. Den klare lak
Og efter lakstiften og klarlakken er helt tør og gennemhærdet. Vent evt. et par dage eller mere.
Mvh
Franksp
| |
| Godkendelse af svar Fra : fisherprice |
Dato : 05-01-07 17:37 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|