/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kopi-vare
Fra : michael_30
Vist : 3998 gange
200 point
Dato : 01-11-06 20:18

Hej allesammen
Jeg ville se om der var nogle som kender straffeloven vedr. Salg og køb af kopi-vare af dyre mærkevare.....

Min kammerat og jeg købte en jakke hver, af mærket Emporio Armani..... temmelig dyre sager. Men vi købte dem til 500kr. stykket....
Nu er mit spørgsmål, kan man blive straffet for at købe kopi-vare.... ?????

Accepteret svar
Fra : blank

Modtaget 210 point
Dato : 01-11-06 20:31

Nej, ikke ifølge paten-og varemærkestyrelsen:

http://www.dkpto.dk/weblog/journal_comments.asp?Journalid=488

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-11-06 20:39

der har lige været noget om det i radioen i dag , det der blev sagt var at

det er strafbart at sælge kopivare
det er lovligt at købe og bruge kopivare for private

så er det bare man spørger sig selv
er det en form for dobbeltmoral eller en brøler politikerne lavede da de vedtog den lov

Kommentar
Fra : blank

Dato : 01-11-06 20:48

Når man læse artiklen fra patent-og varemærkestyrelsen fortæller de netop det bredker siger, men samtidig skal man altså passe på hvad man køber, da man risikerer straf i f.eks. Italien og Frankrig, hvis man har det med til disse lande.

Jeg ved da ikke om alt det jeg har indeholder kopivarer, da nogle af tingene også er modtaget i gave. Det må jo så komme an på en prøve, næste gang jeg besøger de lande. Eller også skal mine solbriller/armbånd blive hjemme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-06 20:58

Efter at politiker Charlotte Dyrmose, blev "opdaget" i at have købt kopivarer på en tur til vist nok Kina, sagde de i tv, at det var legalt at købe kopivarer for kr. ca 1.300,00 til eget brug

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 01-11-06 23:14

BILKA har også lige solgt kopivare.. Det er ikke 2 måneder siden de havde NIKE SHOX løbesko til 500-600kr Og det var kopisko fra polen.. Tro mig har selv et par og de er ikke købt i Bilka men stadig en kopi fra Polen. Købt af min private tøj pusher for slik.

På nogen af dem jeg så på i Bilka skulle man da også tro de havde tabt limspanden ned over skoen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-06 23:23

EU har valgt at lave en bagatelgrænse ved indførelsen af de forbudte varer,
forklarer Trine Dancygier.

- Hvis man hjemtager til eget forbrug og holder sig inden for
rejsegodsreglerne - det betyder, at man må have 'andre varer' med hjem for
1.350 kroner - så er det ikke noget vi rører ved. Det er en form for
bagatelgrænse, siger Trine Dancygier til DR Nyheder

herfra http://www.gatago.com/dk/fritid/rejse/4672585.html

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 02-11-06 23:09

Tak for svaret blank.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 03-11-06 11:03

Tak for point, glad for at kunne hjælpe