Du bør køre med 2,5 % olie, men selv med 4% skal den køre ordentlig.
Se efter at den er tæt ved bundpakningen mellem cylinder og krumtaphus.
Ligeledes at skruerne er spændt ordentlig mellem karburatorstudsen og cylinderen, og at der er en god pakning.
Tændingen skal stå så de 3 skruer på tændingspladen står i midten af deres aflange huller, og platinerne skal kun åbne 0,4 mm, da det har stor betydning for tændingstidspunktet.
Tomgangsdysen er en fast bestanddel af karburatoren, så den kan ikke ændres, og er jo heller ikke en dyse som hoveddysen, som du kan se igennem. Desuden har hoveddysen et bestemt nummer, feks 44, som står på siden af den.
Dit problem kan være at "Luftskrue for karburtor" er skruet for langt ud, den skal forsiktig skrues i bund, og derefter 1,5 omgang ud.
Tit er problemerne med Maxi, at udstødningsrøret er stoppet, af gamle udstødningsrester og olie, så køb et nyt udstødningsrør, de er latterlig billige. Men du kan som forsøg skrue møtrikken af i enden, og trække "indsats for udstødning" ud.
VH Palle Hansen