/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Jog
Fra : tullenulle
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 28-10-06 22:43

Hej.
Hvis vi vil gøre en Jog hurtig i optræk men samtidig holde topfarten på ca 60 hvad kan man så gøre ved den ?

Tullenulles søn som må købe knallert nu

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-10-06 23:40

For at komme på 60, skal der andet udstødningsrør på og skiven i variatoren fejernes.
For så at komme hurtigt afsted, skal rullerne i variatoren skiftes til 4,5 grams, og desuden helst en lidt størrer strålespids(Dyse) i karburatoren end den der er der nu.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-06 13:42

Evt, sæt en tændingsbegrænser i, så i selv kan sætte topfarten ved at begrænse omdrejningerne.

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 29-10-06 16:47

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-10-06 17:26

Motoren brænder let af, med de tændingsbegrænsere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 30-10-06 16:34

Brænder den af? hvad gør at den brænder af?
Det er netop for at den ikke skal brænde af, at jeg ville sætte en på.
Altså beholde en lav gearing, men eller tune den vildt og så begrænse den ved at stoppe tændingen ved ca. 10000 rpm alt efter udstødningen.

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 01-12-06 11:42

NoShyGuy Har ret ..
Pallebhansen vil bare beholde sin 1. plads så han fyre bare noget af ..!
sætte større dyse i . Så bliver hans stempel bar helt sort istedet for..-

mvh Martin .

Ps. Pallebhansen , hold dig til noget du ved noget om . KEGLE