/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
For mange koder
Fra : piatofte
Vist : 603 gange
10 point
Dato : 17-10-06 10:39

Hej - jeg har for mange koder og passwords at huske i mit arbejde. Hvordan kan jeg gemme dem på en sikker måde?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 10:45

Du kan bruge en lille USB memorystick. den fås som nøglering og du kan evt. have den i en halskæde.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-10-06 10:50

Hvis de er samlet på en computer kan du få et program der husker dem.

Jeg bruger roboform www.roboform.com

Som både er en password husker og en autofiller, det vil sige at den selv genkender felter der skal udfyldes med diverse oplysninger og genkender sider du skal bruge passwords til.

Derudover kan det nævnes at en del mobiltelefoner har indbygget en "tegnebog" eller en "kodehusker" hvor du kan have dem samlet

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 10:57

Du kan bare sende dem til dig selv i en mail, så ved du hvor de er, eller brug et af disse programmer.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+filecrypt&meta=

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-10-06 11:00

Dette program er nemt at anvende http://www.stoneware.dk/keykeeper/default.htm

Kommentar
Fra : piatofte

Dato : 17-10-06 11:01

USB - stik lyder ikke så sikkert.

Hvordan er sikkerheden med roboform? Jeg er bange for at få maskinen til at huske koderne.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 11:09

Næ ikke hvis man lægger den USB fra sig.
Alt hvad der er tilgængeligt kan åbnes.
Det mest sikre er det du bærer på dig.

Men du har ikke fortalt om det er en eller flere comp og om det er hjemme, ude eller begge dele.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-06 11:23

Brug Deepnet Explorer, den har indbygget kodehusker hvor du kan vælge om den skal udfylde felterne eller auto login, alle koderne kan sikres i krypterede filer, med master password: http://www.deepnetexplorer.com/ jeg bruger version 1.5.1 den er oversat til dansk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-10-06 11:27

Roboform benytter sig af en "mastercode" som du skal huske, men alt kan vel hackes

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 11:48

Alt kan hackes, så kommer de da på en kæmpe opgave, da det er mere sikkert end
netbank.

Encrypt passwords and personal data using AES, Blowfish, RC6, 3-DES or 1-DES algorithms.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 11:55

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 14:07

Hvis du er bange for indbrud på din Pc, kan du bruge dette, gratis.
http://www.ce-infosys.com.sg/CeiNews_FreeCompuSec.asp

Men det ville sikkert være nemmere, bare sende dig selv en email, så ved du hvor koderne er.

Accepteret svar
Fra : Karen_Hansen

Modtaget 10 point
Dato : 17-10-06 21:47

Hej Pia,
Du skal i hvert fald ikke bruge browseren, synes jeg. Det er lidt dumt når tyven er på besøg i weekenden, at han så sidder foran din pc og drikker din rødvin, mens han logger ind i din netbank.
Måske sådan et program der kan downloades, og kryptere og alting... Lyder oss sikkert.

Selv foretrækker jeg pinboks! Det er et pengeskab på nettet. Det smarte er, at jeg også kan hente min koder via mobiltelefonen - jeg rejser en del. Selvfølgelig kan systemet hackes - alt kan hackes - men fidusen er, at jeg er fuldstændig anonym i pinboks. Det tiltaler mig.

Ellers gem dine koder i en minilommebog. Det gjorde jeg i mange år. Sådan en lillebitte en som jeg havde i tasken. Det virker oss. Min skrift er ulæselig

Hej fra Karen
Den der pinboks er på www og så videre.

Godkendelse af svar
Fra : piatofte

Dato : 18-10-06 20:35

Tak for svaret Karen_Hansen.

jeg har kigget på pinboks.dk og finder det rigtig smart. Dog skal man betale 89 kr. pr. år, hvor mange af de andre tips er gratis. Men det vil jeg gerne betale!

Hilsen Pia