/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udskiftning af låse
Fra : stardust04
Vist : 12451 gange
400 point
Dato : 13-10-06 13:27

Jeg har lige købt hus og vil i den forbindelse gerne have skiftet låsene ud.
Det drejer sig om 3 døre og jeg ville gerne have sat nogle dirkfri låse i.
Er der nogen der ved hvad det nogenlunde vil koste at få lavet det ovenstående af en autoriseret låsesmed?
Jeg har selv ingen anelse om hvad så noget koster og vil derfor gerne vide hvilken pris der er acceptabel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-06 13:54
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 400 point
Dato : 13-10-06 15:45

1000 - 2000 kr med arbejdsløn alt efter hvor avancered systemet skal være.

Nu skriver du ikke noget om hvorvidt det er et NYT hus eller et nyt GAMMELT.

Låsene alene gør jo ikke huset mere sikkert.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-10-06 15:48

Nordsted1 - Bluf det er ikke den sikre lås.
Den sikre lås hedder Garant 10 fra Ruko, og er noget dyrere.
Låse med 6 stifter kalder de forsikringsgodkendte men de er ikke "bankesikre"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-06 15:55

e.c. sådan noget svindel og humbug så

Stardust04.... så bliver du nok nød til at ringe rundt

Her er en ca pris på materialer, men arbejdslønnen kender jeg ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-06 16:02
Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-06 17:08

Nordstedt1

Dit sidste link, der skal man registrere sig for at få en pris. Det har jeg så ikke gjort.
Men man kan købe de cylinder og selv montere, men det koster ekstra at få dem registreret hos Ruko.

stardust04

Tag kontakt til en eller flere aut. låsesmede i området. Et tilbud kan du altid få. Men hvis du selv vil installere låsenene, så skal du være opmærksom på at at de skal registreres/godkendes hos Ruko hvis du vil have dækning i forbindelse med indbrud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-10-06 18:21

- det er en Ruko-jungle i øjeblikket..................der simpelthen så mange af type 2 så de ikke aner hvad de skal stille op.
Ruko tier stille, for ellers får de nok hele skidtet tilbage...........
Alene "mit" byggemarked har 5 mtr reol kun med Rukolåse.

Skal det være Ruko så er det Garant 10 som duer.

http://www.ruko.dk/visArtikel.asp?artikelID=240

Kommentar
Fra : stardust04

Dato : 13-10-06 19:54

Tak for de mange svar. Nu har jeg da lidt at gå efter, når jeg skal ud og indhente tilbud.

Godkendelse af svar
Fra : stardust04

Dato : 13-10-06 19:55

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-06 20:03

Selv tak og God Weekend

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-10-06 18:09

Til Stardust04

Det undre mig at der er nogen der kan svare på dit spørgsmål, for der mangler væsentlige oplysninger.
Låse, hvis der cylinderlåse. består af 3 dele:
Cylinder, låsekasse og nøgle.
Hvis du i dine døre har cylinderlåse, kan du nøjes med at få dem omlagt.
Hvis cylindrene er 5 stits, og du vil have bedre dirksikkerhed skal du udskifte cylindrene til mindst 6 stifts.
e.c. hævder at 6 stifts cylindre ikke er bankesikre. Det er kun delvist rigtigt, det er meget svært at dirke eller banke en 6 stifts cylinder op.
Hvis du vil have større sikkerhed en 6 stifter giver skal du købe cylindre med sidestifter. De er dyrere, men du får samtidig en nøgle der er beskyttet mod kopiering.
Hvis du går fra 5 til 6 stifter skal du også udskifte cylinderringene, de er dem der omslutter cylinderen. De fås i forskellige tykkelser og cylinderen må højst stukke 1,5 mm udene for cylinderringen.
Nå du køber cylindrene skal du have målet på dørtykkelsen med og hvis låsekassen ikke sidder i midten skal forhandleren have at vide hvormeget den sider forskudt og til hvad side. Nå han har disse mål kan han via tabeller finde frem til de rigtige cylinderringe.
Du kan også overveje at lade de gamle låse sidde og montere nye oven over. Det er tit det billigste.

Hvis du udskifter låsekassen med grebet vil jeg anbefale ASSA 565 modullås
Som supleringslås vil jeg anbefale at du bruger ASSA 588 eller hvis der er en gammel tynd dør, Zeizz 211D.

Bjørn