Ja husk endelig at dyse den op til 64 eller deromkring. der sidder 56 i nu tror jeg.
Så svaret er nok 64, men det skal jo komme an på en prøve, og kan aldrig siges 100% før det er prøvet, da en anden med samme maskine og samme dele, ikke nødvendigvis skal bruge samme dyse.
Men et ligger fast:
For stor dyse, giver god trækkraft og acceleration, men holder igen ved kørsel henad og nedad ved topfart, da den slår over i 4-takt (Tænder kun hver anden gang) Tændrør bliver sort og olieret.
For lille dyse, mangler trækkraft og acceleration, giver god fart nedad, tændrør bliver hvidt/forbrændt.
http://80.63.17.25/PRO/pic/m/56061240.JPG
Dysen skiftes ved at komme til op under et af sideskjoldene, og løsne karburatoren foran og bagved, så den kan drejes med bunden ud mod dig, så du kan skrue bunden af, med en eller flere skruer. Altså skru karburatoren af, eller bare dreje den, så bunden kan skrues af, skru så den største af de 2 strålespidser ud med en fladskruetrækker, og skru en ca 64 i. Så får den mere benzin, og dermed størrer trækkraft, der passer til det størrer forrør og den højere gearing, som den får når skiven i varioen er fjernet.
VH Palle Hansen