/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Panel/rørkasse til PEX-rør???
Fra : Malkekoen
Vist : 4000 gange
50 point
Dato : 05-10-06 23:00

Er der nogen der ved hvor man kan få rørkasser / paneler m. plads til pex-rør til rimelige penge?

Der skal såmend bare være plads til 2 x 15mm pex-rør, der dog ikke må ligge helt op af hinanden (da det er henholdsvis koldt/varmt vand, er de adskildt af rørbærer).

De kabelkasser de har i Jem & Fix / Harald Nyborg, er lige små nok. De skal helst være ca. 5 cm høje (og gerne lidt mere).

Da jeg skal bruge ca. 15 meter, er jeg lidt for nærig til at give 100-150 kr. meteren (som er de eneste priser jeg har fundet endnu).

SKyd løs med lidt konkrete forslag

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 06-10-06 09:45
Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-10-06 10:00

Hejsa

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk fra pex-rør. De rør er en uheldig udløber af at folk gerne vil spare penge.

http://www.danskmetal.dk/sw8997.asp

Vh Claus

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-10-06 10:25

Hold dig endelig til PeX-rør. De tåler endda bundfrysning, men de skal lægges med plads til bevægelse, da de blir ret korte i frostvejr. Men de der billigvvs.dk og tilsvarende firmaer har til rimelige priser. Dog ikke store nok til mig, da mit badekarsafløb osse skal igennem. Så jeg lavede mine egne.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 06-10-06 10:36

Claus, pex rørene skal heldigvis bruges til centralvarme :).

pbp: Hvordan lavede du dine egne? Trækasser i finer?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 06-10-06 12:58

Jeg fik LITEX-plade tilovers efter at have bygget vådrummet iflg. B&B-anvisning 200, skar det pænt på mål og i vinkel og skruede og limede (PU-lim) L-formede halvkasser sammen. Limede så løse støtteben i rigtig højde under den udragende del af L-et, og når jeg har besluttet mig for et mønster, bli'r de belagt med fliser eller mosaik.I Bauhaus købte jeg lyslilla skum til det sidste stykke. Det er også pænt solidt over for alt andet end punktbelastning og meget billigere end LITEX-plade.
Mine rørkasser er løse, lige til at løfte fra gulvet under hovedrengøring og når der skal lukkes for afspærringshanen eller renses vandlås.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 06-10-06 13:09

Tak for svaret pbp_et. Tror sq det bliver løsningen (bruger nok MDF-plade i stedet).

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-10-06 13:16

Åhja - mit materialevalg var kraftigt farvet af, at det foregår i vådrum.