/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
FD objektiver på Eos huse
Fra : sjuf
Vist : 404 gange
20 point
Dato : 03-10-06 16:59

Hej! Jeg har 2 Canon EOS huse d.v.s. 1 analogt samt 1 digitalt. Nu vil jeg gerne spørge om der via en adapter kan anvendes de gamle Canon FD objektiver?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 03-10-06 17:43

Ja, der kan købes adaptorer i så mange afskygninger, så en tilpasning kan ske til næsten hvad som helst.
Snak med en ordentlig fotohandler, der ved hvad han har med at gøre!

Godkendelse af svar
Fra : sjuf

Dato : 03-10-06 18:23

Tak for svaret severino. Kan du anbefale "en ordentlig fotohandler"? Jeg synes at der bliver længere og længere imellem dem. Ved du om en sådan adaptor stjæler blændetrin?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-10-06 21:04

Jo der findes dog stadig nogle af dem, men hvad hjælper det, at jeg anbefaler en i mit lokal område, når du måske bor 2-300 km herfra.

Men prøv at stille spørgsmålet på canon@canon.dk og beskriv det lidt detaljeret, så får du uden tvivl svar på dit ønske/problem.