/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gl. bærbar - hvad kan jeg få?
Fra : metalfaust
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 15-09-06 20:20

Hvor meget kan jeg realistisk få for denne bærbar? Asus, 2,42 GHz, 512 MB Ram, 40 GB hd, brænder CD-RW/DVD, 1,44" diskettedrev. Velholdt, uden ridsker i skærmen. Fungerer upåklageligt. Den kostede 12000 fra ny.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 20:22

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-06 20:23

Og er mere end to år gammel ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-06 20:35

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=93770

sjovt nok så er der et andet spørgsmål her som jeg har spurgt om.

Max 2000,- vil jeg mene

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-09-06 21:19

Aner ikke hvor gammel den er.... men 2000,- er sgu for lidt. F.eks. solgte jeg en gammel mobiltelefon for 500 kr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-06 21:38

Du vil ikke sige hvor gammel den er.
Så falder prisen til 1.000 Kr.
En ny kan købes for under 5.000 Kr. med to års garanti.
Ingen står i kø for en gammel pc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 21:39

Den sidste tåbe er jo ikke født - så der er da muligheder for mere.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 16-09-06 00:03

Apropos så solgte jeg en Sony Ericsson T610 for 500.... @Teil, jeg prøver ikke at sælge min bærbar herinde, så naturligvis "falder" prisen ikke, blot fordi jeg ikke siger hvor gammel den er. Jeg kan jo for all I care sige alt fra 1 til 3 år. Men ingen kan da seriøst mene, at jeg kun kan få 2-3k for den; det er helt hen i vejret.

Kommentar
Fra : janing

Dato : 16-09-06 01:39

Ja metalfaust det lyder ikke godt, men mine dyrekøbte erfaringer siger mig, at der er vist ikke noget der taber så hurtigt og meget i værdi som en brugt pc.

Hilsen Jan

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 25 point
Dato : 16-09-06 07:01

Prtøv lige at se her

Den har større og hurtigere processer
Den er beregnet til bærbare pcer
Den har større harddisk
Den har hurtigere ram

Jeg er ked at det men de falder altså bare drastisk i pris

Har også selv en 2,4 Ghz, 512 Mb ram, 20 gb hd Dvd drev. Den kører da også rimeligt men vil da aldrig være til at sælge.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 10:54
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-06 11:06

Så snart elektronisk udstyr har forladt forhandler - falder prisen til det halve.....

Det er dybt godnat - men sådan er det bare....

Er en komputer blot 1-2 gammel har den reelt næsten ingen værdi, da hele teknologien går så stærkt at den allerede vil være umoderne på en del punkter....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 11:12

Surt show men det er vilkårene idag.

Iblandt mit sidste link er der en Asus til 3995,- godt nok kun med 256 mb ram men alligevel

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 16-09-06 11:53

Lige for en god ordens skyld.... på under 24 timer er det lykkedes mig at sælge den for 4.500 :)

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 16-09-06 11:55

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-06 11:56

Det var det jeg sagde

Den sidste tåbe er ikke født endnu

Tillykke med salget - Håber ikke det giver problemer......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 11:58

metalfaust

det må jheg sige. Du har vist et forhandler-gen i dig der er dygtig til at sælge. Hatten af for det. Men som vi flere var inde på er det et frygteligt marked at sælge i men et dejligt marked at købe i.

Takker for point.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 11:58

metalfaust

det må jeg sige. Du har vist et forhandler-gen i dig der er dygtig til at sælge. Hatten af for det. Men som vi flere var inde på er det et frygteligt marked at sælge i men et dejligt marked at købe i.

Takker for point.