/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hjælp - klimanalæg i VW Golf.
Fra : Hanzaghi
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 13-09-06 18:36

Jeg har et stort problem - håber der er nogen af jer derude der kan hjælpe.

På min 2 år gamle VW Golf gik kompressoren til klimaanlægget i stykker fornyligt. Dvs. ingen kold luft. Aut. VW værksted fortalte mig det var en ny kompressor (med lidt kulance) hvilket jeg accepterede. Ny kompressor bliver bestilt i Tyskland og ankommer dagen efter. Mekanikeren fylder olie på kompressoren ved en fejl (den kommer fra fabrikken forudfyldt med olie) hvorefter bilen udleveres til mig. Stadig ingen kold luft, hvorefter den ryger tilbage på værkstedet. Nu får jeg at vide at da kompressoren var forudfyldt med olie fra fabrikken og mekanikeren fejlagtigt har fyldt oveni, er hele systemet nu forurenet med olie. Nu har bilen i 5 omgange været på værkstedet, hvergang med samme resultat. Klimaanlægget bruger længere og længere tid på at levere kold luft, i starten tager det mindst 10 min. og ret hurtigt er vi oppe på 25 min.eller mere. Det kan heller ikke affugte ruder mere, hvilket jeg ellers syntes virkede lynhurtigt før i tiden.

Er der nogen der har et bud på hvad der går galt?

 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 13-09-06 19:08

Da fejlen er lavet på et autoriseret værksted skal du endelig IKKE selv begynde at pille.

Tilbage til værkstedet - det er deres opgave at finde fejlen.

I sidste ende må de jo skifte anlægget.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-06 20:17

Et godt gæt er et komplet inkompetent værksted.

Selvfølgelig kan en kompressor godt gå i stykker, men det er meget mere sandsynligt at systemet er utæt, så kølemidlet siver ud.

Når man har skiftet- den formentlig fejlfri kompressor, og efterhånden forhåbentlig fået korrekt mængde kølemiddel og olie i systemet, tror de at alt er i orden. Men systemet er stadig utæt, sådit kølemiddel forsvinder, samtidig med at det køler dårligere og dårligere.

Utætheden skal findes og repareres inden man fylder nyt kølemiddel i .

Sådan en utæthed kan være svær at lokalisere. De smarte sætter et sporstof til som fluoriserer i UV lys. Så kan man finde utætheden med en UV lampe.


Giv værkstedet en chance mere og sig, at den derefter bliver repareret hos en fagmand , og at de får regningen.

Hvis det er et autoriseret værksted , kan du bede dem blande importøren ind i sagen.

Godkendelse af svar
Fra : Hanzaghi


Dato : 13-09-06 22:20

Tak for svaret transor. De får en chance mere, og derefter blander vi importøren ind i sagen. Mvh

Kommentar
Fra : transor


Dato : 14-09-06 00:27

Jeg har tænkt på at grunden til at de skiftede kompressor kan være at de har et fint måleapparat som kan forbindes med systemet. Det viser tryk på suge og tryksiden.
Hvis der så ikke var tryk, har amatørnisserne tænkt at det måtte være fordi kompressoren ikke kunne mere.
Men der kommer heller intet tryk, hvis der ikke er tilstrælleligt kølemiddel at pumpe med.


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste