/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
pava behandling
Fra : Tom96
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 08-09-06 14:16

Min Mitsubishi er blevet undervognsbehandlet. Bundkarret er ikke behandlet, og jeg har fået at vide at det er fordi olien i karret vil blive for varmt?

Desuden:

Plejer man ikke at tage hjulene af og behandle? Det ser ikke ud til at dette er gjort!

Hilsen Tom

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-06 15:21

Det er rigtigt nok, at olien bliver for varm. Det rigtigste at gøre, er at tage hjulene af, ellers kan man ikke komme ordentligt til.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 08-09-06 16:23

Den med bundkarret er ok.
Men hjulene ikke af????? Sikker? Ellers er det sjusk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-06 16:56

Man rustbehandler altså ikke på en motor

Og hjulene af...hvorfor dog det, det skulle da overhovedet ikke være nødvendigt for at rustbehandle en bils undervogn.

Hvor mener du man ikke kan komme til at behandle for hjulene?

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-06 17:49

Jeg ville nødig have en bil der var rustbehandlet uden hjulene blev taget af først, man kan altså ikke komme ordenligt ind i vanger og paneler, med dem på

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-09-06 18:27

Sidder hjulene i vejen for paneler og vanger? Jeg tror ikke det er mange som undervongsbehandler biler som tager hjulene af.
alimak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-06 18:42

Jeg ville gerne se den Pavabehandler der kan se toppen af tårnene især ved baghjulene, med hjulene på, hvis de gør det med hjul på, ville jeg ikke have min bil behandlet der

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-09-06 20:10

De kommer til med sprøyten selv med hjul på.
alimak

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 08-09-06 21:40

Jeg arbejder hos Mercedes. Vore kunder bruger Dinitrol og han piller ALTSÅ hjulene af. Og dækker bremserne af med plastickposer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-06 21:44

mercerpigen, sådan gør vores "behandler" også og jeg ville nu heller ikke bruge så mange penge hvis det så heller ikke var lavet ordentligt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-06 23:37

Citat
Jeg ville nødig have en bil der var rustbehandlet uden hjulene blev taget af først, man kan altså ikke komme ordenligt ind i vanger og paneler, med dem på

Sådan en bil kender jeg godt nok ikke

Citat
Jeg ville gerne se den Pavabehandler der kan se toppen af tårnene især ved baghjulene, med hjulene på,

Så skal de sgu da også afmontere inderskærmene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-06 08:06

Selvfølgelig skal inderskærmene afmonteres, ellers er en Pavabehandling lig 0, især ved en første gangs behandling, da der kan være utroligt meget fugt bag ved inderskærmene, inderskærmene er kun til at beskytte med stenslag, fra dækkene, ikke imod rust

Godkendelse af svar
Fra : Tom96

Dato : 09-09-06 12:10

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-06 20:10

Citat
Selvfølgelig skal inderskærmene afmonteres, ellers er en Pavabehandling lig 0, især ved en første gangs behandling, da der kan være utroligt meget fugt bag ved inderskærmene, inderskærmene er kun til at beskytte med stenslag, fra dækkene, ikke imod rust

Det vil altså sige, at på pavacentreret skal inderskærmene skæres af og så svejses på igen bagefter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-06 11:48

Dova... Normale inderskærme er lavet i plast, og er lige til at skrue at og på. Jeg tror du tænker
på karosseriet