|
|
Nej man indstiller ikke selve tomgangsdysen, men kun "luftskruen", der bestemmer hvor meget sug der kommer på tomgangsskruen.
MEN der er en del racerkarburatorer som kan have fordel af en lidt størrer tomgangsdyse, for at få en bedre tomgang.
VH Palle Hansen
| |
|
ok, hvad er grunden til at man ikke gør det?
| |
|
ok, hvad er grunden til at man ikke gør det på en "alm" karburator, er det simpelthen fordi det ikke er nødvendigt eller hvad?
| |
|
ok, hvad er grunden til at man ikke gør det?
Ikke gør hvad.?
En alm. karburator, er et vidt begreb. En gammel karburator har somregel også de to skruer, men luftskruen åbner ikke for en tomgangsdyse, da den ikke findes, men laver alligevel et omløb, der kan justere blandingen i tomgang.
VH Palle Hansen
| |
|
hvad er grunden til man ikke gør det (skifter tomgangsdysen) på en "alm" karburator, er det simpelthen fordi det ikke er nødvendigt eller hvad?
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 40 point Dato : 07-09-06 21:42 |
|
Ja, det er ikke nødvendig da den jo er en form for indstillig strålespids ved hjælp af luftskruen.
Og fabrikken har fundet ud af at den størrelse er rigelig stor til den motor/cylinder.
VH Palle Hansen
| |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|