/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Automatisk eksekvering af en makro/funkt~
Fra : Zhadow
Vist : 417 gange
20 point
Dato : 17-08-01 18:41

Jeg har lavet et PP præsentation der skal køre i et butiksvindue - og da det skal præsentere en maskines features er jeg startet i det små med at lave en lille funktion der åbner og lukker et CD-ROM drev.
Ikke noget problem - fik hanket en makro sammen i VB - og så derudaf...NOT!
Problemet er at det skal ske _automatisk_ - og så vidt jeg kan finde ud af kan man bare ikke??

Jeg har rodet med de skide handlingsknapper - men de reagerer jo kun ved enten MouseOver eller MouseClick....så hvad kan man gøre - det skal jo ske uden bruger-interaktion?

Nu kunne jeg jo godt lave det i delphi eller lignende - men det gider jeg altså ikke _nu_ - nu har jeg en præsentation i PowerPoint der bare skal op i gear!

Er der nogen der ved hvodden man gør - evt. om der er noget 3rd parts software der duer til det?

Mvh.
Daniel Kenworthy
IT-assistancen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-01 18:08

Kik i vejledningen, problemet har været besvaret her et par skide gange.

--
mvh
pre
"Zhadow" <Zhadow.news@kandu.dk> wrote in message
news:ELbf7.2093$Ay1.33562@news000.worldonline.dk...
> Jeg har lavet et PP præsentation der skal køre i et butiksvindue - og da
> det skal præsentere en maskines features er jeg startet i det små med at
> lave en lille funktion der åbner og lukker et CD-ROM drev.
> Ikke noget problem - fik hanket en makro sammen i VB - og så
> derudaf...NOT!
> Problemet er at det skal ske _automatisk_ - og så vidt jeg kan finde ud
> af kan man bare ikke??
>
> Jeg har rodet med de skide handlingsknapper - men de reagerer jo kun ved
> enten MouseOver eller MouseClick....så hvad kan man gøre - det skal jo
> ske uden bruger-interaktion?
>
> Nu kunne jeg jo godt lave det i delphi eller lignende - men det gider
> jeg altså ikke _nu_ - nu har jeg en præsentation i PowerPoint der bare
> skal op i gear!
>
> Er der nogen der ved hvodden man gør - evt. om der er noget 3rd parts
> software der duer til det?
>
> Mvh.
> Daniel Kenworthy
> IT-assistancen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Zhadow

Dato : 17-08-01 19:35

Fint, fint - jeg kan bare ikke _finde_ det i vejledningen - ellers ville jeg jo ikke have spurgt, vel? :)

Kommentar
Fra : pveng

Dato : 18-01-02 22:37

Hej Daniel,

Det er et stykke tid siden jeg har rodet med sådan noget, men hvis jeg har forstået dit problem korrekt, så mener jeg der er en eller andet form for timer event (on_timer måske...) som du sætter til at køre ved et bestemt interval. Inde i denne funktion kunne du måske placere din VBA kode.

Her et eksempel fra VBA hjælpefilen:

Dim PauseTime, Start, Finish, TotalTime
If (MsgBox("Press Yes to pause for 5 seconds", 4)) = vbYes Then
PauseTime = 5 ' Set duration.
Start = Timer ' Set start time.
Do While Timer < Start + PauseTime
DoEvents ' Yield to other processes.
Loop
Finish = Timer ' Set end time.
TotalTime = Finish - Start ' Calculate total time.
MsgBox "Paused for " & TotalTime & " seconds"
Else
End
End If

Held og lykke!

MVH,

-Philip

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-02 15:37

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?