/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Balsamering
Fra : snusi
Vist : 5573 gange
150 point
Dato : 02-09-06 19:58

Balsamering af lig i 2006 foregår det som i gamle dage?

snusi

 
 
Kommentar
Fra : alimak


Dato : 02-09-06 20:15

Ja det gør det.De har måske nogle nye balsamerings væsker ol.
alimak

Kommentar
Fra : linux-man


Dato : 02-09-06 20:33

Nej. Det har udviklet sig over mange årtier, århundreder m.v. ifølge
http://en.wikipedia.org/wiki/Embalming



Kommentar
Fra : snusi


Dato : 02-09-06 21:12

Jeg tænker på et "almindeligt" menneske der skal transporteres til udlandet. Jeg har hørt at liget så skal balsameres og det er vel ikke på samme måde det foregår?

snusi

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 150 point
Dato : 02-09-06 22:20

Skal et menneske fraktes til udlandet med fly ,så skal personen ligge i en zink kiste som er loddet sammen, sådan at det ikke kan blive lekage fra kisten.Personen trænger ikke balsameres.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : snusi


Dato : 03-09-06 10:05

Tak for svaret alimak.

Okay så ved jeg hvorfor der skal bruges en zinkkiste, men denne person jeg taler om skal også balsameres. Det er flyselskabet der forlanger det.



Kommentar
Fra : linux-man


Dato : 03-09-06 11:58

Snusi > Prøv at undersøge et andet flyselskab...

Nå, men sørgelige omstændigheder anyways...

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 03-09-06 18:12

Tak selv. Jeg har aldrig hørt at flyselskabet forlanger balsamering.
alimak

Kommentar
Fra : per_jacobsen


Dato : 20-02-07 23:48

For et lig, der transporteres til udlandet, gælder samme regler uanset transportmåden.
Der er ikke krav om balsamering, men krav om transport i en kiste, hvori der ligger en tilloddet zinkkiste med glasrude ud for hovedet, der er tildækket.
Glasruden er bl.a. for, at myndighederne kan sikre, at det er et lig, der transporteres, da man, før denne regel blev indført, har observeret helt andet indhold, som guld, juveler og narko.
Der skal foreligge transportpapirer, udført af en bedemand, og sammen med disse papirer skal der ligge en dødsatest, der er udfyldt af en læge

Kommentar
Fra : linux-man


Dato : 21-02-07 00:09

Hej Per

Du skriver:

Citat
Der er ikke krav om balsamering, men krav om transport i en kiste, hvori der ligger en tilloddet zinkkiste med glasrude ud for hovedet, der er tildækket.
Glasruden er bl.a. for, at myndighederne kan sikre, at det er et lig, der transporteres, da man, før denne regel blev indført, har observeret helt andet indhold, som guld, juveler og narko.
Der skal foreligge transportpapirer, udført af en bedemand, og sammen med disse papirer skal der ligge en dødsatest, der er udfyldt af en læge


Hvis glasruden kun dækker ansigtet, kunne der vel fortsat smugles de omtalte varer.....?

Forbrydere kan jo bruge alt, og har - ret ofte - kun minimal sans for etik og god tone.

Kommentar
Fra : per_jacobsen


Dato : 21-02-07 01:37

Ja, men sådan er reglerne nu engang udformet, men man kan alligevel se en del, for kluden, der dækker ansigtet, ligger ret tæt til, og det er kun hvad der ligger under liget, der er skjult, for man kan se ned langs begge sider på liget.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste