/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Thorsøe foto
Fra : jpf
Vist : 1207 gange
20 point
Dato : 17-08-01 10:12

Jeg har bestilt 60 almindelige kopier af et enkelt negativ hos Thorsøe Foto på Finsensvej i Kbh.

Kopierne skal bruges til takkekort, som skal hurtigt ud. Thorsøe lovede at jeg havde dem torsdag klokken 11., men er (lørdag) stadig ikke i stand til at aflevere billederne.

Hvad skal jeg gøre?? (bortset fra ikke at handle der igen??)

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 17-08-01 15:47

Du skal hente dit negativ, anullere ordren og henvende dig til en anden forretning, der kan effektuere ordren (måske mens du venter)

m.v.h.
Erik Lund

Kommentar
Fra : olebojensen

Dato : 20-08-01 15:23

Du må væbne dig med tålmodighed. Thorsøe er ikke kendt for at være sjusket eller langsommmelig, og der må være en forklaring på forsinkelsen.
Sandsynligheden for at dit negativ er ude på et laboratorium et eller andet sted, taler heller ikke for at blive sur og kræve det udleveret.
Snak med Leon (ejer) og forklar ham problemet og jeg er sikker på at han kan foreslå en løsning.
Fremover må du så sikre dig at få varen til tiden ved at vælge et sted der laver sådanne ting straks. (og sikkert også meget dyrere)

Mvh
Ole

Kommentar
Fra : jpf

Dato : 21-08-01 09:29

300 kroner for 60 billeder----er det billigt? -Nu har jeg endlig fået billederne, og de er lavet for lyse i forhold til det originale billede. Min kones brudekjole er blevet så lys at man ikke længere kan se stoffets tegningerne og egentlige farve.

Velkommen hos Thorsøe...

Accepteret svar
Fra : ehawk

Modtaget 20 point
Dato : 21-08-01 17:15

300 kroner for 60 billeder er formentlig prisen, når der er tale om genbestilling. Men ikke specielt billigt. Hvis du har en anden kopi, hvor du kan vise, at kontrastomfanget er ok, bør Thorsøe lave billederne om uden beregning.
Næste gang skulle du prøve Foto-C i Holbergsgade eller på Gasværksvej. De laver pænt arbejde til en fornuftig pris.

Erik Lund

Godkendelse af svar
Fra : jpf

Dato : 21-08-01 17:58

Tak for svaret ehawk.

Jeg vil prøve FOTO-C næste gang.