/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
FINDES DET??????????????
Fra : hawaii7
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 19-08-06 08:13

Er der nogle der ved om der findes en mobil telefon udformet som en stor stationær telefon til fastnet?
Jeg har en del at gøre med ældre mennesker og et medlems telefon er defekt. Tele Danmark kommer om 1 uge og hun kan ikke bruge en almindelig lille mobil, derfor denne tankegang om det findes en stor telefon med indbygget mobil.
Hvis ja, kan jeg så få en henvisning til en forhandler eller en hjemmeside.
En sådan telefon kan bruges som midlertidig låneapparat når fastnet telefonen ikke virker.
SJOV IDE, MEN DET FINDES MÅSKE ALLEREDE.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 19-08-06 09:28

Hvad med en af de gamle større mobiler? Nokia 2010 f.exp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 10:27

der findes en form for det du spørger efter faktisk

http://www.dr.dk/P1/harddisken/Udsendelser/Arkiv/2005/10/205512.htm

udover det kan man til nogle mobiltelefoner få et trådløst tastatur der kan tilsluttet mobilen så der kan sendes sms og meget andet (går ikke ud fra det er de store opgaver det skal løses )

http://www.nokia.dk/phones/enhancements/su8w/ ----------- det er et stort - der findes små tastaturer også

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 10:29
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 12:10

Er det en fastnet telefon der er i stykker eller er det linien der er defekt?
Ellers har vi vel alle en gl. fastnet telefon på loftet som vedkomne kan låne. Det har TDC da garanteret også

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-08-06 12:34

Tak for hjælpen med flere henvisninger, men det er ikke det jeg søger (hvis det da findes).
Det er en almindelig fastnettelefon med en indbygget mobiltelefon, således at man bruger røret og tasteturet som man er vant til. Det kniber for mange ældre at sidde med en mobilos ved øret.

I det aktuelle tilfælde er det en centralfejl, men det kunne også have været kabelfejl. TDC kommer når de har tid og lyst.

Jeg har ikke den fornødne kapital eller tid til at producere sådan en telefon.

Jeg er da blevet en del klogere på de henvisninger jeg hat fået.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-06 14:17

Jeg mente nok jeg engans så en udsendelse med sådanne.

SÅ DE FINDES

http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=287

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-06 14:29
Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 14:34
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-08-06 15:44

HALØØØØØØØØØØØØØØØØØØØSA hvor flot refi.
Det har du sku tjek på.
Tror du også der fåes en med trykknap telefon istedet for med drejeskive.

Det er lige hvad jeg tænkte på.
Du har fortjent nogle point. Jeg havde forsøgt på google, men er ikke superbruger af en PC'er.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-06 15:50

Fås mig bekendt IKKE som trykknap.

Hvis du læser nogle af artiklerne vil du opdage at det har noget med teknikken at gøre.

Jeg mindes som sagt at have set en udsendelse om for et par år siden så det er da muligt der i mellemtiden er lavet en med trykknapper.

Bl. a. en i Holland var gået igang med samme project og Sydafrika mener jeg også havde et.

Om de så i mellemtiden er slået af banen aner jeg ikke.

500 $ er egentlig ikke så slemt når man tænker på der gemmer sig en tribleband mobil der ikke er simlåst, indeni

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-06 15:56

400 $ hvis den må være sort

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 19-08-06 16:56

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-06 23:07

Selv tak