|
| 70 ccm cylinder til Derbi gp1 Fra : spooff | Vist : 630 gange 100 point Dato : 14-08-06 08:14 |
|
Har flg. opsætning: LeoVinci handmade T6 udst., ellers intet andet end alle begrænsninger fjernet og 5,0g istedet for 6.0g ruller. Kører (GPS) ligeud mellem 85-92). Gp1 er den nye model 2005 med 17,5mm karb standard. Jeg overvejer at sætte en sportscylinder på (70cc) og evt. en Speedcontrol vario. Vil det give andet end moment??
| |
|
Sportscylinderen vil nok give en lille smule mere fart, når du finder den rigtige dyse til den. For en anden cylinder kræver som regel en anden benzin/luft mængde.
Ligeledes kan du opnå mere jævnt optræk med Speedcontrol vario, når du finder den rullevægt der passer til den vario.
Men du skal overveje om det er besværet og pengene værd, jeg syntes det ikke.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 14-08-06 18:16 |
|
Nej det er selvfølgelig lidt besværligt og halvdyrt, enig. Dvs at for rigtig at kunne mærke en betydelig forskel skal jeg op i en lidt kraftigere cylinder f.ex Hebo Manston Replica 47,6mm?
| |
| Kommentar Fra : gossip |
Dato : 14-08-06 20:04 |
|
Hejsa.
Polini 70 ccm kit med udst. og 22 mm Delorto. = 125 km/t.
Det rykker, har prøvet det selv
Gossip
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 14-08-06 20:29 |
|
? Dvs på den samme model eller?
| |
| Kommentar Fra : gossip |
Dato : 14-08-06 20:35 |
|
Ja, samme model.
Men delene blev hentet i Italien, så jeg kender ikke prisen her.
Gossip
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 14-08-06 21:06 |
|
Er det ALu eller støbehjern? Og 22 mm med el-choke?
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 14-08-06 21:15 |
|
Ville da gerne have en beskrivelse af hele din opsætning!
| |
| Kommentar Fra : gossip |
Dato : 14-08-06 21:24 |
|
Hej igen.
Cylinderen og topstykket er aluminium med hårdforcromet foring, stempel og udst., alt Polini.
Kaburatoren er 22 mm Delorto med man. chooker. Men den starter altid uden chooker, så ingen problem.
Købt hos Manzzini Moto Racing i Napoli. Tror prisen var ca. 650 Euro.
Gossip
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 14-08-06 21:32 |
| | |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 15-08-06 18:06 |
|
Synes du skal købe en billig EVO cylinder og smide den på, og skifte dysen til en væsenlig større.
Variomatik betyder ikke så meget som en cylinder.
En 70ccm cylinder er først sjov når der er større karburator og tunudstødning, og du har begge dele, så good luck.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 15-08-06 21:20 |
|
Den er karburator er ok.
Selvfølgelig ikke den bedste, men den er god nok.
Jeg har selv kørt med 17,5 karburator, 48mm alu cylinder og technigas next potte, og det kørte fantastisk.
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 15-08-06 21:48 |
|
Ok.Det ville være fint ikke at skulle gøre andet end at dyse den om. Kan du anbefale en bestemt cylinder? Har set på den nue polini i alu. Kan yde 11 og det er fint til mig
| |
| Accepteret svar Fra : NoShyGuy | Modtaget 100 point Dato : 15-08-06 22:01 |
|
Det kan Athena EVO cylinderen også og den er billigere.
Jeg fik engang oversat en Polini monteringsvejledning, fra italiensk til dansk, og den sagde at man skulle hæve nålen i karburatoren når man satte større cylinder på.
Så prøv det.
Hvis den begynder at 4takte ved ½ gas, så skal nålen bare ned igen.
Hvis den kører fint, så er det jo som det skal være.
| |
| Godkendelse af svar Fra : spooff |
Dato : 15-08-06 22:20 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|