/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
70 ccm cylinder til Derbi gp1
Fra : spooff
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 14-08-06 08:14

Har flg. opsætning: LeoVinci handmade T6 udst., ellers intet andet end alle begrænsninger fjernet og 5,0g istedet for 6.0g ruller. Kører (GPS) ligeud mellem 85-92). Gp1 er den nye model 2005 med 17,5mm karb standard. Jeg overvejer at sætte en sportscylinder på (70cc) og evt. en Speedcontrol vario. Vil det give andet end moment??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-08-06 14:19

Sportscylinderen vil nok give en lille smule mere fart, når du finder den rigtige dyse til den. For en anden cylinder kræver som regel en anden benzin/luft mængde.
Ligeledes kan du opnå mere jævnt optræk med Speedcontrol vario, når du finder den rullevægt der passer til den vario.
Men du skal overveje om det er besværet og pengene værd, jeg syntes det ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 14-08-06 18:16

Nej det er selvfølgelig lidt besværligt og halvdyrt, enig. Dvs at for rigtig at kunne mærke en betydelig forskel skal jeg op i en lidt kraftigere cylinder f.ex Hebo Manston Replica 47,6mm?

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 14-08-06 20:04

Hejsa.

Polini 70 ccm kit med udst. og 22 mm Delorto. = 125 km/t.
Det rykker, har prøvet det selv

Gossip

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 14-08-06 20:29

? Dvs på den samme model eller?

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 14-08-06 20:35

Ja, samme model.

Men delene blev hentet i Italien, så jeg kender ikke prisen her.

Gossip

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 14-08-06 21:06

Er det ALu eller støbehjern? Og 22 mm med el-choke?

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 14-08-06 21:15

Ville da gerne have en beskrivelse af hele din opsætning!

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 14-08-06 21:24

Hej igen.

Cylinderen og topstykket er aluminium med hårdforcromet foring, stempel og udst., alt Polini.
Kaburatoren er 22 mm Delorto med man. chooker. Men den starter altid uden chooker, så ingen problem.

Købt hos Manzzini Moto Racing i Napoli. Tror prisen var ca. 650 Euro.

Gossip

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 14-08-06 21:32

ok lyder fint

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-08-06 18:06

Synes du skal købe en billig EVO cylinder og smide den på, og skifte dysen til en væsenlig større.
Variomatik betyder ikke så meget som en cylinder.

En 70ccm cylinder er først sjov når der er større karburator og tunudstødning, og du har begge dele, så good luck.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-08-06 20:01

Er min 17,5mm stor nok til så kraftig cylinder? Selvom den bliver dyset om? Og hvad med krumtappen?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-08-06 21:20

Den er karburator er ok.
Selvfølgelig ikke den bedste, men den er god nok.
Jeg har selv kørt med 17,5 karburator, 48mm alu cylinder og technigas next potte, og det kørte fantastisk.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-08-06 21:48

Ok.Det ville være fint ikke at skulle gøre andet end at dyse den om. Kan du anbefale en bestemt cylinder? Har set på den nue polini i alu. Kan yde 11 og det er fint til mig

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 15-08-06 22:01

Det kan Athena EVO cylinderen også og den er billigere.
Jeg fik engang oversat en Polini monteringsvejledning, fra italiensk til dansk, og den sagde at man skulle hæve nålen i karburatoren når man satte større cylinder på.
Så prøv det.
Hvis den begynder at 4takte ved ½ gas, så skal nålen bare ned igen.
Hvis den kører fint, så er det jo som det skal være.

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 15-08-06 22:20

Tak for svaret NoShyGuy.