/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Blokering af mail
Fra : bauchmann
Vist : 1887 gange
100 point
Dato : 06-08-06 19:54

Hej til alle
Jeg har nu endnu engang fået en modbydelig mail fra min nabo, der ikke kan forstå at jeg ikke vil have hendes hund besørger udenfor min terrassedør på græsplænen. Jeg vil så høre. Kan jeg blokere for hendes mail, så hun får dem retur? Hvis ja, kan i så ikke skære svaret ud i pap da jeg ikke er ret kvik.
Torben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-06 19:59

hun får ikke mailene retur - men du kan blokere for hende

får du en mail fra hende så bare højreklik på mailen og vælg bloker (outlook express)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-06 20:00

sludder - du skal op i meddelelser og vælge bloker - når du har markeret mailen - sorry

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-06 20:04

og så et ekstra ps - hvis du gør det på den måde landet hendes mail i slettet post - men du kan gå ind på din webmail og gøre det derfra - så ser du ikke noget til mail derfra mere.

formoder du bruger outlook express ???

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-08-06 20:04

Hej miritdk

Når jeg har gjort det en gang blokeres så senere mails så automatisk eller skal jeg foretage den samme handling hver gang.
Torben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-06 20:06

hendes mail er blokeret indtil du en dag fortryder

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-08-06 20:11

Det var så det rent tekniske.

Men hvorfor ikke tale med hende - svar på hendes mail og forklar venligt, hvorfor du anser det for uhensigtsmæssigt at hendes hund skider på din plæne.
Når du har gjort det nogle gange er der vel en regel i den lokale poæitivedtægt der forklarer at det er ulovligt. Send en kopi til hende.
Og så må du jo skride til anmeldelse til sidst. Tag evt et billede af hunden mens den er i gang.

Nå men der er selvfølgelig personer hvor det ikke virker.

Men problemet forsvinder jo ikke selv om hendes mails gør.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-08-06 20:14

Hej
Som skrevet i spørgsmålet, er jeg ikke særlig kvik. Hvordan kommer jeg ind i webmail? Mist ikke interessen for at svare, for jeg har lært rigtig meget af jeres svar.
Torben

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-06 20:19

det komme lidt an på hvilken udbyder du har - så det må du lige oplyse

er det tdc så kig her: https://registrering.tdconline.dk/eservice/showtdclogin.do?popup=true

når du har oprettet den profil/login - vælger du på www.tdconline mail og bruger det til at gå ind på din mail - vel derinde finder du at indskrive mailadressen på din nabo under indstillinger og personligt spamfilter - husk at logge ud og husk dine oplysninger

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-06 20:33

Ja miritdk!
Hvis han så også bruger spamfigther, kan han angive hendes mailadresse som spamer, det kan sikekrt give hende mange problemer med afsendelse af anden post.
Så kan hun så finde ud af, hvad der kommer ud af en hunde høm høm!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-06 20:36

sikekrt = sikkert
Det er det snolderet tastetur på min bærebare, så jeg tror at jeg sætter mit ekstra tastetur på!

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 06-08-06 21:18

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-06 23:52

selvtak