/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp, please
Fra : Silbermorfar
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 04-08-06 21:10

Hej med jer, jeg har et eller to spørgesmål angående min T-Rex.
1. Det er anden gang jeg har problemer med at den ikke rigtigt kan holde farten...
Første gang fik jeg besked på at udstødning var stoppet, okay så skifter jeg den og det hjalp meget... Men nu ca 3 måneder efter begynder den igen, først sagde min mekaniker at det enten var fordi olien ikke var godt nok eller det samme med udstødning... Nu kan jeg ikke holde hånden bag udstødning igen fordi det bliver så sindsygt varmt som jeg fik en forklaring om at det ikke må være sådan... Hvad siger i til det???
2. Smører i rullerne jævnligt? Det fik jeg nemlig også en forklaring om at det er rigtig godt...
Jeg købte Udstødning på nettet i Jylland og på udtødning stå der JK...
Har i nogle forsla til mig???
Det ville virkeligt være lækkert

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-08-06 23:44

Det er da ikke utænkelig at du bruger en 2-taktsolie der er komplet uegnet, for en god fuldsyntetisk olie bør forbrænde næsten hel væk. Hvis den ikke gør, så lægger den sig som et kraftig sodlag indvendig i udstødningen, som kan isolere, og så bliver røgen extra varm.
Du bruger vel 2-takts olie?
Man kan mange gange tage sin udstødning af, afproppe den ene ende, og hælde en liter benzin i den anden ende, holde for enden og ryste udstødningen, lade den stå og gentage behandlingen.
Men det sviner ganske forfærdelig, men kan tit rense udstødningen fuldstændig.

Rullerne skal aldrig smøres, men alt derinde skal være rent og fedtfri.

Er det en T-REX110 eller T-REX50?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Silbermorfar

Dato : 05-08-06 10:55

Hej Palle,
det er en T-Rex50...
Og ja jeg bruger selvfølgelig 2-takts olie, noget der hedder ScooterPower fra Motul og det er fuldsyntetisk...
Jeg har godt nok observeret på et tidspunkt at der var lidt olie omkring afgangsrør...
Hvis jeg har forstået dig rigtigt så sætter du ikke ild til det benzin i du hælder i...?
Men jeg overvejer stærkt at købe en ny hvis det ikke virker som det skal.. En TK fra scootershoppen... Ikke knæk...
Det underlige er at jeg lige tydeligt kan mærke når vi er der igen fordi så kan den ikke trække op af bakke og topfart mangler der også, normalt mellem 85-92 på lige vej og når problemet opstå
kan den lige knap snige sig op på 80, op af bakke mister den næsten 20 km/h... kedeligt!!!
Hilsen Andreas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-06 14:57

Hvis det er denne, skulle den jo være god nok:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=733640023&n=1388086052&pn=1695903130

Men Motul laver også 2-takts motorolier som er beregnet til gearkasser på 2-taktsmaskiner?
Desuden laver de olie til højtydende motorer, og de forbrændes ikke rigtig, undtagen det er tuncylindre, og det er din jo langtfra.

Så løsningen er nok at skifte udstødning, og olie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Silbermorfar

Dato : 05-08-06 22:15

Det ikke lige den og det kan da godt være at det olie jeg købte er det omtalte.
SÅ det må jeg prøve...

Kommentar
Fra : Silbermorfar

Dato : 06-08-06 12:56

Lige et spørgesmål til,
har en ide hvad for en udstødning der kan anbefales, har tænkt over en turbokit fra scootershoppen...
Men jeg har også fundet en der hedder Bigone fra STCtrim...

Kommentar
Fra : Silbermorfar

Dato : 06-08-06 12:57

Lige et spørgesmål til,
har du en ide hvad for en udstødning der kan anbefales, har tænkt over en turbokit fra scootershoppen...
Men jeg har også fundet en der hedder Bigone fra STCtrim...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-06 13:06

Jeg ville vælge turbokit fra scootershoppen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Silbermorfar

Dato : 09-08-06 19:57

Hej igen,
så nu er det skifte og begrænsning selvfølgelig også pillet ud.. nu kører den meget fint, har enda haft den op på 100 idag ned af bakke...
Hvad farve skal tændrør have når den kører rigtigt????
Hilsen Andreas

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 09-08-06 20:45
Godkendelse af svar
Fra : Silbermorfar

Dato : 16-08-06 19:55

Tak for svaret pallebhansen.