|
|
...og kaburator er renset og membran fungerer
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 25-07-06 21:27 |
|
er du helt sikker på at den får benzin?
har du prøvet at give den en snaps? ( en lille slat benzin ind gennem tændrørshullet, og så i med tændrøret igen )
hvad farve har gnisten?
Rensede du tændingen inden du skiftede noten?
| |
|
Jeps har prøvet at give snaps ,gnisten er blå .. stator, svinghjul er afrenset..
Spekulerer på om der kan være sket noget med statoren.. Men det er en dyr stump
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 25-07-06 23:38 |
|
Ja, se efter om der er kommet ridser på statoren.
Altså se efter om den lak som er på vindingerne (kobbertråden), er ridset.
Der sidder en "pickup" en lille sort kasse som opfanger den lille metalplade på svinghulet.
Se om den er skadet, eller rustet til.
Jeg kender ikke tændingen på peugeot, men det kan være at du har flyttet tændingstidspunktet evt.
Du bør også se efter om de lodninger du har lavet, om de er brudt.
ps. lodninger i en tænding er en skidt ting. Ihvert fald bør de isoleres godt, så de ikke laver overgang.
| |
|
Jeg tror du har stirret dig blind på den tænding, jeg tror ikke der er noget galt der, men du har haft den nede og ligge på siden osv. og derfor er den blevet forslugt, så:
træk vaccumslangen af, skru tændrøret ud og roter motoren rigtig mange omdr. med fuld bundgas, så alt benzin kommer ud af krumtaphus og cylinder.
Prøv så først med tændrør i, og sæt senere vaccumslangen til.
Der sker nemlig ingen forbrænding i cylinderen når blandingen er for fed.
VH Palle Hansen
| |
|
Palle. Det er prøvet men der er en ridse på statoren som muligvis er kommet af svinghjuls aftrækkeren
| |
|
Ridsen er nok kommet af det løse svinghjul, men:
Tænding fejler jo ikke noget, når der er gnist, så tændspole og CDI, tændkabel og hætte og tændrør kan jo ikke fejle noget.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 26-07-06 16:51 |
|
Gnisten kan godt fise et andet sted hen når der kommer kompression.
Så vil den tage den letteste vej til stel.
hvis ridsen er lille, så prøv at rense den og giv et godt lag klar lak, og håb på det bedste.
| |
|
har skiftet stator og føler uden held
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 31-07-06 21:01 |
|
Af med cylinderen og se ned om krumtaphuset er fyldt med benzin eller andet skidt.
Ellers så prøv at starte den uden udstødning på. Det kan godt hjælpe hvis den er duknet.
| |
|
Nu har jeg taget cylinderen af og opdaget at stemplet vidst ikke havde det for godt.. den ene ring er nermest brændt fast og stemplet havde nogle alvorlige ridser... Gad vide om det har noget at sige
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 250 point Dato : 08-08-06 16:33 |
| | |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 08-08-06 21:54 |
|
Når nu dit stemåel er så ødelagt, så se lige efter om din cylinder har det godt.
Måske er det på tide at skifte begge dele.
| |
|
Fuldstændig rigtig, men det går sjældent ud over cylinderen, kun nogle fine ridser, men er de slemme, eller motoren har kørt meget, så skift begge dele, og altid nyt nåle/rulleleje oppe ved stempelets krydspind.
Men det jeg frygter, er at den har manglet 2-taktsolie, for hvis den har sat sig, ved normal kørsel med en standardcylinder, så er der noget galt.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|