Når den går amok, så skyldes det nok for tynd en blanding, og ikke en fed man skulle tro.
Det har ikke noget med dysen at gøre, undtagen du har sat den i hvor tomgangsdysen sidder.
Altså mulige fejl:
1. Den er sat i hvor tomgangsdysen sidder (Tjek størrelsen på den du tog ud)
2. Gasspjældsnålen sidder løs (Kan mærkes med en finger)
3. Karburatoren er ikke spændt tæt til gummistudsen, hen mod membranhuset/cylinderen
4. Karburatoren er ikke blevet fyldt op med benzin endnu (Lad en køre lidt, og sluk indimellem på nøglen, når omdr. bliver for høje)
5. Du har byttet rundt på vaccumslangen op til den automatiske benzinhane, og den der skal give benzin til karburatoren (SÅ får den godt nok alt for meget benzin, og fed blanding, og ryger)
Vaccumslangen skal sidde tættest til cylinderen.
Jeg gætter på det sidste punkt 5
NB: Vær også sikker på den lille olieslange sidder godt fast, ellers brænder motoren sammen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=728213962&n=1712458063&pn=1712460139
Der er ingen benzinhane, da den er automatisk, du ser den på billedet, hvor der kun er metalhovedet der sidder under tanken. Den skal selv lukke, når der ikke er sug fra motoren. Dette sug kommer fra en slange der er sat på benzinhanens lille vinkelstykke. Når vinkelstykket får vaccum, så åbnes der til den anden studs, så benzinen kan løbe til karburatoren.
Så din automatiske benzinhane bør skiftes, da knallerten ellers kan stå og dryppe lidt i værste fald, kan der løbe meget ud, hvis den vælter.
Når den ikke virker, stopper man lige en tyk stjerneskrutrækker i slangen, medens man arbejder.
VH Palle Hansen