/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
World trade Center
Fra : troldenesdhb
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 11-07-06 23:38

Hvis man tager biblen og tager det 11 Afsnit (Kongebogen) tager derefter Kapitel 9 og læser vers 8

så står der:

v8 Dette hus skal lægges i ruiner, og alle, der kommer forbi, skal gyse og pifte hånligt

Reference til World Trade Center 11-9 kl. 8.00

Lidt til efter tanke. Er der andre der kender ligende eksempler??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-07-06 00:46

Det kan man da vist kalde overfortolkning.
Citat
Davidsdynastiets skæbne
v1 Da Salomo var færdig med at bygge Herrens tempel og kongens palads og alt, hvad han ønskede at udføre, v2 viste Herren sig for anden gang for ham, sådan som han havde vist sig for ham i Gibeon. v3 Herren sagde til ham: »Jeg har hørt din bøn og bønfaldelse for mit ansigt, og jeg har helliget dette hus, som du har bygget, til at sætte mit navn på for evigt; mine øjne og mit hjerte skal altid være dér. v4 Hvis du vandrer for mit ansigt med oprigtigt hjerte og i retskaffenhed, sådan som din far David gjorde, og gør, ganske som jeg har befalet dig, og holder mine love og retsregler, v5 så vil jeg lade din kongetrone i Israel bestå til evig tid, sådan som jeg lovede din far David: ›Der skal aldrig mangle en af din slægt på Israels trone.‹ v6 Men hvis I og jeres sønner efter jer vender jer fra mig og ikke holder mine befalinger og love, som jeg har lagt frem for jer, men går hen og dyrker andre guder og tilbeder dem, v7 så vil jeg udrydde Israel fra den jord, jeg har givet dem, og jeg vil forkaste det hus, jeg har helliget til mit navn, så Israel bliver til spot og spe blandt alle folk. v8 Dette hus skal lægges i ruiner, og alle, der kommer forbi, skal gyse og pifte hånligt. Og spørger de: Hvorfor har Herren handlet sådan mod dette land og dette hus? v9 lyder svaret: Fordi de svigtede Herren deres Gud, som førte deres fædre ud af Egypten; de holdt sig til andre guder, tilbad dem og dyrkede dem. Derfor har Herren bragt hele denne ulykke over dem.«

Hvem kom forbi og piftede hånligt ved "ground zero" spørger jeg.

Accepteret svar
Fra : linux-man

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-06 00:48

Hvis du går på www.google.dk og søger på "The Bible Code" vil du finde en del hjemmesider hvor der påstås at være bibelske koder for flere af historiens begivenheder.

Du bør dog være opmærksom på, at nogle af kombinationerne er mere eller mindre små-konspiratoriske i tonen. Men en ressource hvis det har din interesse.

God læselyst.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 12-07-06 12:13

Ikke lige fra biblen, men den største spåmand er vel Nostradamus

http://www.sacred-texts.com/nos/index.htm

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 12-07-06 12:17

Ja, det vigtigste manglede

“In the City of God there will be a great thunder.
Two brothers torn apart by Chaos,
while the fortress endures,
the great leader will succumb,
The third big war will begin when the big city is burning”

(I Guds by vil der være en voldsom torden,
to brødre vil blive revet fra hinanden af kaos,
mens fæstningen består,
vil den store leder omkomme.
Den tredje store krig vil begynde, når byen brænder)

Ziggy99

„Nostradamus“ 1654

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-07-06 12:18

Kommer til at tænke på min gamle mor der altid kan få ugebladenes horoskoper til at passe på diverse familiemedlemmer.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-10-06 11:54

Tak for svaret linux-man.