/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sony 46" LCD TV
Fra : renekure
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 11-07-06 10:52

Hej

Jeg er ved at skulle købe mig et SONY 46" LCD TV, og er stødt på 2 model numre, nemlig:

KDL46V2000 og KDL46V2000AEP

På EDBPRISER.DK kan man finde begge versioner af TV´et, men vælger man KDL46V2000 på forhandlerlisten, så er forhndlernes produkt ofte den anden model - KDL46V2000AEP

http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=203084

Er der nogen der ved, om der er tale om det samme tv, eller er der 2 modeller - og i givet fald - hvad er forskellen.

Mvh René

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 11-07-06 16:58

Det er det samme produkt om det hedder det ene eller det andet.
Mange gange får de forskellige kæder deres egen produkt navn på varerne da de på dn måde mkan kontorollere hvor det er forhandlet. Fx kan der være en eller forskellig farve et eller andet sted.

Hvorfor har du lige valgt et SONY, hvad med Samsung der har fået utrolige flot kritik.

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSUNG_LE-46M51B_LCD_TV.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 17:00

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=173406

ja prisen var måske alt for dyr for på edbpriser kan de jo fåes billigere

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 11-07-06 18:34

Hej Fijala

Jeg har valgt Sony, fordi jeg altid har været glad for deres produkter.
Har i øjeblikket et 32" sony trinitron fjernsyn, har haft en 21" Sony PC skærm og har også Sony videokamera. Alle tingene har bare været tip-top produkter.

Desuden har jeg set den omtalte model i virkeligheden hos Merlin, men de skulle have 39.995,- for den.

Jeg køber den over nettet, da der er rigtigt mange penge at sparer, og her kan man jo ikke se produkterne live, inden købet.

men men men........ det er et udemærket forslag du kommer med, mht. samsung modellen.
Jeg vil da prøve og lave en sammenligning på edbpriser. Man kan jo aldrig vide.

Samsung er jo også blevet et rigtigt godt mærke. Mine nuværende computerskærme er 2 stk Samsung SyncMaster 913N - og dem er jeg rigtigt glade for - så hvorfor ikke ???

Jeg kan huske at jeg tilbage i starten af 90´erne købte en Samsung Videomaskine i Tyskland.
Jeg blev moppet en del dengang, fordi Samsung ikke havde slået rigtigt igennem, og på den tid blev kaldte en "skoda" model indenfor elektronik.

Mvh René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 18:42

Sony er virkelig et kvalitets mærke men i dn senere tid har Samsung skærmene faktisk vundet priser i tests så det skal være det næste tv jeg vil bruge penge på. Jeg skal dog ikke have et der er større end 37" pgs plads mangel (og pengemangel).

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 11-07-06 20:49

Nogen der kender nogen websider med test af LCD/Plasma TV ??

mvh René

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 21:05
Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 21-07-06 17:44

Tak for svaret Fijala.
Jeg har nu købt og fået det leveret (Sony´en)
Jeg fandt en Demo model hos Midt Data i Viborg, hvor jeg sparede ca. 5000,-
Det er et kanon fjernsyn - så jeg har næsten ikke tid til at sidde her ved computeren.

Fortsat god sommer - og tak for hjælpen

Mvh René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-06 08:22

Hej René

Tillykke med dit nye tv. Det må være vildt fedt at se på i den størrelse og er det fx ikke muligt at koble tvet til pcen så kan du jo kombinere de 2 ting.

Også god sommer til dig. Jeg er lige begyndt på 3 ugers ferie så med det vejr lige nu skal det nok blive godt. Jeg skal dog arbejde det halve af tiden, da jeg har en søn der har fået en lejlighed i Århus jeg skal hjælpe med at istandsætte.