Jeg kender ikke helt PGOs karburator, men dysen skal være ca 75 - 85.
Det er med stor sikkerhed en Keihin karburator som sidder på den, og dysen burde du kunne købe hos de fleste knallertforhandlere eller Suzuki forhandlere, da det er Suzuki som importere PGO.
Ved ikke om Thansen har dyser til Keihin Karburator.
Hvor meget vejer de ruller som du har i dit variomatik nu?
Hvis du ikke ved det, så tag dem ud og vej dem.
migBECOOL:
Kan godt være at du har rodet med scootere i lang tid, men det betyder ikke at du har forstået præcist hvordan et variomatiksystem virker.
Du kan også sætte alt for lette ruller i og have lige så dårligt optræk som med alt for tunge ruller.
Det gælder 100% om at rulle sit variomatik ind til de omdrejninger hvor motoren yder flest HK.
Kan du ramme det punkt, så har du det bedste optræk og højest topfart.
Hvis du mister optræk fordi du sætter lettere ruller i, så vejer rullerne for lidt.
På meget tunede scootere betyder 0,2 gram for meget eller for lidt, ½-1 HK i optrækket.