Hvis den kører godt, ved bundgas, er det nok ikke dysestørrelsen eller nålens placering der fejler noget.
Hellere for stor dyse end for lille, da du ellers ricikerer at stempelet sætter sig når du kører bundgas.
Specielt hvis cylinderen ikke er kørt ordentlig til endnu.
Har du stillet karburatoren så den går ordentlig i tomgang.
Og prøvet at lade være at give gas, når du starter den kold.
Ledningerne sidder vel ordentlig på autochokkeren?
Prøv også at tjekke at den automatiske benzinhane giver benzin, ved at trække slangen af karburatoren når knallerten er kold, så skal der komme en sjat benzin ud af slangen, hvergang du kickstarter.
Men ellers tjekkes benzinmængden på den kolde motor der ikke starter, ved at prøve et par gange, og så skrue tændrør af, holde en ligter hen foran hullet, og kickstarte LANGSOMT (så flammen ikke blæses ud) så skal der komme en stikflamme ud af hullet hvis den får benzin.
Hvis den ikke får benzin, skal den starte når den får en snaps (2 fingerbøl benzin ned i tændrørshullet) og tændrør på igen.
Det kan jo være din tomgangsdyse er stoppet (Dysen ved siden af hoveddysen nede i svømmerhuset)
VH Palle Hansen