/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha fs1 motorsideskjold
Fra : sabre2
Vist : 667 gange
40 point
Dato : 19-06-06 09:38

Motorsideskjoldet der dækker forreste kædetandhjul, og indføring af koblingskabel kan ikke løsnes på trods af at alle skruer er fjernet. Skjoldet er løst men binder midtfor foroven ca. der hvor koblingskablet er ført ind tør ikke bare rykke til. Kan det bare rykkes løst eller er der et eller andet i forbindelse med koblingssnegl der skal tages hensyn til. Jeg har ikke erfaring med dette, men umiddelbart sidder koblingssneg vel i dækslet og har ikke anden forbindelse til resten af motoren ud over pinden som snegl systemet skal trykke på. HJÆLP fra en som har god erfaring med dette søges !!!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 19-06-06 15:32

Hvis alle skruer er af, så er der ikke andet der binder, men der kan være en styrestift deroppe, derfor er det bedst at få en skruetrækker imellem deroppe, hvor den binder, og vrikke let, da skjoldet ellers kan knække. Men det skal være rimelig nemt at få af, jeg har aldrig haft problemer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : sabre2

Dato : 19-06-06 15:36

Mange Tak for svaret pallebhansen.

Snegl systemet er vel så meget fastgjort i skjoldet at det ikke ligger på gulvet når skjoldet tages af ?
Feks. hvad med kuglen ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-06-06 16:56

Ja, det hænger godt nok fast i skjoldet.
Kuglen, falder nok ikke ud, men hvis, så finder du den nok, (tror nu nok den er låst med koblingssneglen så den ikke kan falde ud) eller får du kuglen med i en ny koblingssnegl.
Der er en tilsvarende kugle inde i motoren, mellem koblingstrykstang og koblingspind, den kan falde ud hvis du trækker koblingspinden ud og lægger knallerten ned på "koblingssneglsiden".
Men der er heller ingen grund til at tage koblingspinden ud, undtagen det er for at skifte simmerringen omkring koblingspinden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sabre2

Dato : 20-06-06 10:09

Tak for det pallebhansen
Sneglen knirker og er meget træg, så jeg skal have fedtet den lidt ind.
Sønnike har jo til den gamles fryd valgt yamaha fs1 frem for en plastik scooter, som iøvrigt er et fortrindeligt transportmiddel, men er blottet total for sjæl.
Så jeg er i gang med at støve de grå af og hidkalde fif og erfaring fra dengang jeg selv skruede.
Det var blot honda CD50, - lidt anderledes end yamahaen men jeg skal nok komme efter det, - tror der bliver brug for det, - dyret er jo 30 år gammel.
Jeg har også lidt omkring bagsvinger og aksel men lægger det i et nyt punkt for at understøtte ideen med points osv. her på siden.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-06-06 16:29

En ny snegl fra thansen koster ikke mange håndører.
Ja det er godt at lægge et lag fedt imellem og udenpå, for at holde støv og sand væk fra den, da det kan finde vej derind fra kæden/forreste tandhjul?
VH Palle Hansen