/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virus, er den væk?
Fra : cbpedersen
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 17-06-06 10:41

Jeg fik for nogen tid siden konstateret en virus på min maskine.
Den skulle efter sigende være væk nu, men mit almindelige skrivebord og mine ikoner i værktøjslinien er stadig væk, og kan ikke genetableres? Hvad generer min maskine?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-06 10:53

Det kan være så mange ting, der kan genere.
Hvilket operativsystem arbejder du med, og hvilken virusprogram bruger du?
Hvad hed den virus du havde?

Du kan højreklikke på dit skrivebord og oprette nye genveje til de programmer du vil have hurtig adgang til!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-06 11:09

hvis du er helt sikker på du ikke har vira osv mere, mon så ikke du bare skal oprette genveje igen
højreklik på de genveje under programmer du skal bruge og sendt til skrivebord.

hvad mener du med dit alm skrivebord og hvilke genveje havde du i værktøjslinien (mener du ikke proceslinien? )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-06 14:09

hvis jeg var dig ville jeg nu hente hijackthis her: www.arlet.dk under alt om hijackthis - hent hijackthis her

scan og send loggen enten her - eller til www.spywarefri.dk eller arlet - jeg tror nu nok der skal komme nogen forbi her før eller senere

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-06-06 14:20

Kopier bare HijackThis her ind, så skal jeg nok se på den. Skrivebordet skal vi nok få fixet

Kommentar
Fra : cbpedersen

Dato : 17-06-06 17:13

her er hijackthis
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\TrojanHunter 4.5\THGuard.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\EZ-TV Multimedia\TVP3XP Remote Control\ECSRmte.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\InterVideo\WinDVR\WinScheduler.exe
C:\Programmer\PLANET\PLANET WL-U356\PLANET_WL_U356.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Documents and Settings\Carsten_Pedersen\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://runonce.msn.com/?v=msgrv75
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {B59D2989-CE6E-E795-3487-E37B46897D9E} - C:\WINDOWS\system32\lhid.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.5\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: AutoCAD Startup Accelerator.lnk = ?
O4 - Global Startup: EZ-TV TVP3XP Remote Control.lnk = C:\Programmer\EZ-TV Multimedia\TVP3XP Remote Control\ECSRmte.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinScheduler.lnk = C:\Programmer\InterVideo\WinDVR\WinScheduler.exe
O4 - Global Startup: PLANET WL-U356 Utility.lnk = C:\Programmer\PLANET\PLANET WL-U356\PLANET_WL_U356.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (Adobe Mail Control) - http://www.kps.dk/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {156BF4B7-AE3A-4365-BD88-95A75AF8F09D} (HPSDDX Class) - http://www.hp.com/cpso-support-new/SDD/hpsddObjSigned.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {410A8B3C-7CCB-40E8-8B11-28B099E5C488} (Trend Micro Security Services Control) - http://tmss.trendmicro.com/Dashboard/controls/activex_10/TMSSReportW.CAB
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1128173792421
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1130439754953
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp07.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/en/check/qdiagh.cab?326
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (Adobe Soft Font Installer) - http://www.kps.dk/codebase/fontinstaller.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 25 point
Dato : 17-06-06 19:35

Der er kun et par smårester tilbage:

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer. Luk alle vinduer, sæt flueben ved disse linier, og klik fix checked.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {B59D2989-CE6E-E795-3487-E37B46897D9E} - C:\WINDOWS\system32\lhid.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s

Prøv dette fix til skrivebordet:

Hent dette lille værktøj, og gem det på dit skrivebord:
http://danborg.org/spy/download/Deskfix.vbs

Dobbeltklik på den nye fil. Der vil komme en melding om, at brugen er på eget ansvar. Her skal du acceptere for at komme videre. Herefter forsvinder alt indhold fra dit skrivebord og proceslinien for et kort øjeblik. Når programmet melder at det har rettet din registrering, klikker du på OK.

Godkendelse af svar
Fra : cbpedersen

Dato : 26-06-06 22:15

Tak for svaret stl_s.

Jeg kan dog stadig ikke installere google toolbar.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-06-06 22:25

Hent disse to regfiler ned til skrivebordet, og kør dem. Sig ok til registreringsdatabasen.

http://windowsxp.mvps.org/reg/IE_reset_restrictions.reg

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/RestoreSearch2.REG