|
| drypper olie (DR. Big Fra : dayworker24 | Vist : 1379 gange 100 point Dato : 16-06-06 00:47 |
|
min Dr. Big drypper olie nede fra motoren.
Jeg går ud fra det er en simmering, men hvad sker der ved at der kommer olie ud.
Ps. den har svært ved at stå i tomgang.
Jeg kan holde den mens jeg giver bundgas og, der tager den kun 4000 omdrejninger.
Den kan næsten ikke trække op af en minimal stejl strækning, men når den kommer op på 5000 til 6000 omdrejninger begynder den at tage fat.
Har det hele noget med at den drypper olie?
Mine ruller er 6.5 grams den er ikke tunet, men alle begrænsninger er taget. der sidder en polini speedcontrol på.
| |
| Accepteret svar Fra : sofus.dk | Modtaget 100 point Dato : 16-06-06 09:52 |
|
At den drypper olie, kan være at din olie pumpe er utæt, eller slangen til den, er rådden.
At den ikke tager fat før 5/6000 omdrejninger, måske mindre ruller.
Kan også være de er slidte, og derfor ikke løber ordentligt.
Prøv at skille variatoren af, du kan se om der er snavs, der hindrer rullerne i at bevæge sig.
Eller de er slidt flade.
Har selv prøvet at tage begrænsningen i variator, med det resultat, at den næsten ikke kunne trække. Men orker ikke at skulle til prøve mig frem med mindre ruller.
Dovenskab.
| |
|
rullerne er helt nye det samme med varioen.
jeg har haft 5.5 grams i, men det var det samme, og jeg kan ikke forstå hvis jeg skal længere ned.
jeg har for ca 3 uger sat ny vario, men jeg synes helt bestemt problemet er kommet efter. Jeg havde også taget begrænsningen i den gamle vario.
| |
| Kommentar Fra : sofus.dk |
Dato : 16-06-06 11:31 |
|
Hvis problemet er kommer efter du satte den nye vario i, skal du åbentbart have mindre ruller.
Men her giver jeg op, da jeg ikke kender til din vario.
Mener at have læst herinde, at der skal mindre ruller i.
Så du må vente til der kommer en "expert" forbi.
Eller søg herinde, på tun af scootere.
Men temmeligt irriterende, når den ikke vil trække.
| |
|
ja det er mega irriterende når man holder i et kryds og skal skubbe den igang.
| |
| Kommentar Fra : sofus.dk |
Dato : 16-06-06 12:14 |
|
Ja så må det være rullerne.
Rullerne ligger parvis, du kunne prøve, at fjerne den ene, i hvert sæt.
For at se om det var noget der virkede.
Men lad være med at køre langt, på den måde.
Men en simmerring, kan ikke udelukkes, men tvivler.
| |
|
lige nu kører jeg med to forskellige størrelser, og de ligge så det er hveranden.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 21:23 |
|
Du skal veje dine ruller på en brevvægt og dividere dem med 6.
Så ved du hvormeget dine ruller vejer i gennemsnit.
Og så køber du nogle ruller som vejer 1½-2 gram mindre end det.
Du siger at den starter ved 4000 rpm.
Dvs. at du skal ændre meget på dine ruller for komme op ppå de 6000-7000 som den bør trække med.
prøv med 5 grams ruller.
| |
|
jeg har prøvet med 5.5 grams, og der skete ikke noget, men prøver så med 5.5 grams.
en ven fortalte mig at, hvis der bare var det mindste olie nede ved varioen kunne den ikke trække i starten.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 21:35 |
|
Hvis der er olie på kileremmen, så er det ikke godt.
Du skriver at du kører med 2 forskellige vægte i dit variomatik.
Tag de ruller ud og mærk efter om de 3 af dem er tungere eller lettere end dine 5,5 grams.
Og mærk det efter med de andre 3 ruller i dit variomatik.
Hvis det ene er lettere og det andet tungere, så skift de tungeste ud med dine 5,5 grams.
Hvis de begge er tungere, så skift dem allesammen.
Hvis de begge er lettere, så køb nogle som vejer meget mindre.
Som alternativ, så kan jeg klart anbefale dig at skifte din koblingstrykfjeder til en 27 Kg.
Den koster 49,- og den giver flere omdrejninger og det er helt sikkert.
| |
|
jeg har følgende ruller i.
3x 7.7 grams
3x 5.5 grams
=6.6 gram.
det er dem, som fulgte med polini varioen
hvad er det så for ruller du vil have mig til at sætte i?
jeg har følgende ruller fra THANSEN.
5 grams
7.5 grams
9.5 grams
og er det en 22 kg fjeder jeg har i eller hvad?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 21:45 |
|
Ja, det plejer at være en 22 kg som er standard fjederen.
Jeg synes helt klart at du skal skifte ALLE rullerne til de 5 grams som du har.
Ruller:
Højere vægt = lavere omdrejninger
Lavere vægt = højere omdrejninger
Men men men.
Sammenlign lige rullerne fra Thansen med dem fra Polini.
De SKAL være præcis lige brede, høje, tykke osv.
Hvis de ikke har samme mål, så køb nogle 5 grams som har samme mål som dem fra Polini.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 21:52 |
|
Jo, de er begge 16x13, så det er jo lækkert nok.
Så ved du godt hvad du skal ud og lave... :D
Skifte dine ruller hurtigst muligt til kun at være 5grams og ikke de andre.
| |
|
jeg håber jeg kan få den gamle til at hjælpe mig i weekenden.
han er gammel smed, og jeg skal have skiftet krumtap, og cylinder.
så det er en stor omgang.
| |
| Kommentar Fra : sofus.dk |
Dato : 16-06-06 21:59 |
|
Her hpper jeg fra, da der lige kom en´der ///kan det.
Men mener at have hørt, de skulle helt ned på 3/4 gram, bare for at få skidtet til at starte op,/køre.
Har en gammel BWS, kører godt, men vil intet op ad bakke.
Har sat ruller i,,,,,, så den næsten stor stille, og kørte 25, med fuld gas
Men den kørte dog.
Havde også forsøgt med koplinsfjederen, hvilket gjorde,,,,,,, at den bare stod stille.
Så min erfaring er, behold de fleste originale dele, og overfør.
Og jeg har efter 1½ år ikke fået den til at køre ordentligt.
Havde været tunet af H til, og kørte derefter, men købte en krumtap/cylinder hos Thansen, og der begyndte det hele.
Men kørte 50 km, da den ikke gad at trække op af bakke/det gik heller ikke for hurtigt ned af samme, da rullerne/vario bare stod og fes det hele af på gassen.......
Handler aldrig de dele ved TH mere
Så den ryger til meget billigt salg.
???
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 22:00 |
|
Hvis du ikke ved hvordan du skifter krumtappen, så se på min hjemmeside.
www.frip.dk/qax/Skift krumtap.htm
Når jeg en dag får fingrene i en Aprilia Rally, Sonic eller lign scooter, så går jeg igang med en komplet guide til total istandsættelse, fjerning af plumber, blindrør, variomatik, koblingstrykfjeder osv osv.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 22:07 |
|
Siger du at din BWS er til salg?
Forstår rigtig godt at du ikke handler Variomaik hos "Tante Hansen" (Thansen)
Deres K-Star variomatik er defekte inden du får pakket dem ud.
De slidere som sidder på skålen de er koniske, så den bider sig fast og vil derefter ikke flytte sig.
Thansens krumtappe er nok heller ikke for gode.
Bare det at der er plastik i dem siger nok det hele!
Hvis din BWS har taget for lave omdrejninger og du har skiftet fjeder og fået endnu lavere omdrejninger ud af det, betyder at du enten har sat en blødere fjeder i, eller at der har været begrænser på din CDI tænding og den derfor har bremset din motor.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 22:11 |
| | |
| Kommentar Fra : sofus.dk |
Dato : 17-06-06 03:39 |
|
NoShyGuy
Viste der kom en HJÆLP
LYT EFTER HVAD;;;;;;;;;;;;siger
Gnat
| |
| Godkendelse af svar Fra : dayworker24 |
Dato : 21-01-07 11:57 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|