|
| Puch Maxi K Hjælp Fra : Puch_MaxiK | Vist : 5815 gange 200 point Dato : 15-06-06 16:39 |
|
Hej
Jeg har en Puch Maxi K, men den har nogle problemer. Den kan godt starte, men den gider ikke at trække, selvom at jeg giver så meget gas jeg kan. Jeg har prøvet at skifte dysen ud i karburatoren, men uden held. Jeg har en 20mm dellorto karburator, powerluftfilter, standard topstykke og standard cylinder.
Hilsen Kristian
| |
|
Ups. Glemte lige at spørge hvad der kan være galt med den? Håber at der er nogen der svarer hurtigt.
| |
|
Ja, men det er meget lidt. Motoren starter fint, og går som den skal, men Puchen kører næsten ikke (ca. 5-10km/t).
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 15-06-06 17:51 |
|
Men vil den tage omdrejninger. Stil den op på støttefoden og se om den er omdrejningsvillig
Det tyder på et fejl blandingsforhold luft/benzin. Sviner den ud af udstødningen.
Måske et dårligt tændrør
| |
|
Ja, den vil tage omdrejninger. Den oser utrolig meget ud af udstødningen, og når jeg tager tændrøret af, så er det totalt indsmurt i olie.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 15-06-06 19:42 |
|
Du kører sikkert med alt for meget olie og for stor dyse.
hvilket tændrør kører du med?
husk at det skal være semisyntetisk. ikke fuldsyntetisk.
| |
|
Jeg har lige skiftet dysen fra en 35 til en 80. Jeg har også lige prøvet med et boss tændrør istedet for et ngk tændrør. Hvad mener du med semisyntetisk og fuldsyntetisk?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 15-06-06 20:07 |
|
80??
LOL..
prøv med 60
den får jo alt for meget benzin.
| |
|
Kender du så et godt sted/hjemmeside hvor jeg kan købe dyser til en 20mm dellorto kaburator billigt?
| |
|
Tror du da at det gør så meget forskel?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 15-06-06 21:07 |
| | |
|
Hvad mener du med at den står forkert i tændingen? (ved ikke så meget om knallert endnu)
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 21:17 |
|
Han mener at gnisten enten springer for tidligt eller for sent, eller at platinerne ikke åbner nok eller at de er for slidte.
Med andre ord, den er gal med din tænding.
Men en dyse 80 er helt sikkert også alt for stort.
| |
|
Er det noget jeg selv kan lave, og hvis ja hvordan?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-06-06 21:40 |
|
Du kan starte med at skrue dækslet af ved tændingen. ( venstre sider så vidt jeg husker )
Og så finde platinerne. Find et billede på www.thansen.dk hvis du er i tvivl om hvordan de ser ud.
Og prøv så at vippe dem fra hinanden uden at bruge vold.
Se om den ene har et hul, og en anden en bakketop. Har de det, så skal de skiftes.
Tændingen flyttes enten ved at flytte på platinerne, eller ved at dreje hele den del af tændingen som spoler og platiner sidder på.
Kan kun sige, prøv den ene vej, ½ millimeter og hvis det ikke hjælper, så den anden vej, og se hvilken vej der virker bedst for dig.
Det vil være for svært at forklare dig hvordan du bruger en skydelære til indstille den med.
| |
|
Med den dyse jeg har på nu (80) tager den ikke omdrejninger, men den kan godt starte, og da jeg havde den gamle dyse på (35) kunne den godt starte og køre, men det var kun 10-15km/t. Jeg har prøvet at flytte lidt på platinerne, men det blev ikke bedre.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 17-06-06 23:44 |
|
Ja, det er platinerne.
Skift dysen til en 60
Det er et alt for stort spring at skifte fra 35 til 80!!!
Normalt starter man med en der er alt for stor som gør at motoren prutter (4takter)
Og derefter skifter man til en der er 5 mindre, indtil man finder den dyse som den ikke 4takter med.
Din dyse har ingenting at gøre med om den starter godt eller ej, medmindre at den er alt alt for lille eller tilstoppet.¨
Læs lidt her:
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm
Din fungerer på samme måde.
| |
|
Jeg har prøvet at pille luftfiltret af, og så kørte den ca. 25km/t, så jeg tror at luftfiltret skal renses og der skal en anden dyse i, men hvordan renser man et powerluftfilter bedst?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 19-06-06 20:57 |
|
Du renser ikke et powerfilter.
Du skifter det ud.
Start med at skifte dysen til en 60, 65 eller 70
Jeg er 100% sikker på at din motor pruttede (4taktede) mindre da du prøvede uden luftfilter.
Så prøv med en mindre dyse indtil den ikke 4takter mere.
| |
| Kommentar Fra : Nermiin |
Dato : 14-09-06 11:14 |
|
prøv at skifte dysen til 60, har selv haft samme problem. (:
| |
| Godkendelse af svar Fra : Puch_MaxiK |
Dato : 14-09-06 19:00 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|