/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tomatplanter i drivhuset
Fra : ladies
Vist : 1132 gange
100 point
Dato : 11-06-06 13:06

jeg er nybegynder i drivhus -og har plantet forskellige tomatsorter gule-sherry-busk-alm.
nu er bladene begyndt at få hvide pletter, jeg gøder jævnligt og vander regelmæssigt-samt lufter ud
HJÆLP hvad kan det være eller er
hvad kan jeg gøre
ladies

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-06 13:31
Accepteret svar
Fra : ypsiQ

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-06 13:37

Hej ladies

Jeg vil give dig de erfaringer jeg har:

Det kan lyde dumt, men der er forskel på havegødning og drivhusgødning.Se desuden nøje på doseringsanvisningen.
Det er ikke nok at lufte ud, er det varmt skal både dør og vindue stå åben i dagtimerne.
Du skriver at du vander jævnligt; der skal vandes hver dag når det er varmt og helst om aftenen, så planterne ikke står og "koger"
Brænder solen direkte på planterne, kan du kalke sydsiden af drivhuset.
Desuden skal tomaterne nippes, så der kun er e´n hovedstamme, da sideskuddene tager for megen næring.
Jeg håber du kan nå at redde dem og at du får rigtig mange dejlige tomater.

Mvh
ypsi Q

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 11-06-06 13:55

Tak for svaret ypsiQ.