|
|
forresten satte jeg den lille runde skive i der fulgte med varioen, er det en begrænsning, og hvordan.
| |
|
polini vario kan give lidt bedre acceleration, men topfarten ændres ikke, men alt afhænger af rullevægten.
Koblingen skal du ikke ændre på.
Lettere ruller giver bedre acceleration, feks. 5grams, så racer motoren op i flere omdr. fra start, og "får flere hk" ved lave omdr. og mere larm ved start.
lille runde skive? Hvis den sidder mellem kileremshjulene i varioen, ja så virker den som begrænsning.
VH Palle Hansen
| |
|
hvad er det lige kileremshjulene er?
palle du har haft et billede af en vario engang har du ikke den mere?
hvad ville det nytte at sætte et nyt cylinder kit på, nemlig en 45/t cylinder + 45 topstykke.
den har kørt 14.500 km
og hvad gram ruller ville du sætte i for at få bedst optræk + topfart?
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 100 point Dato : 08-06-06 15:02 |
| | |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 09-06-06 21:36 |
|
Det kan faktisk godt hjælpe på topfarten hvis dine ruller er så tunge at dit variomatik ikke bliver kørt helt ud, men det er en meget sjælden situation.
Du bør helt klart prøve at skifte dine ruller til 6,5 gram, og hvis moteren efter det tager for høje omdrejninger, så skift til 7 gram ruller.
Hvis den efter skiftet til 6,5 gram ruller stadig starter på 4000 omdr. så er det koblingen som den er gal med.
Men pt. lyder det mest som om at dine ruller vejer alt for meget.
| |
| Godkendelse af svar Fra : dayworker24 |
Dato : 27-09-06 19:38 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
Det var en revne imellem cylinderen og blokken, ´men den er lavet nu.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|