/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
html-koder
Fra : maya123
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 13-12-02 18:01

Hejsa
Kan I hjælpe mig igen. Jeg ønsker en kode til et mailsender, jeg har set nogle have en på deres HP. Gæsterne får ikke min mailadresse, men kan næsten ligesom i en gæstebog sende en mail, direkte til mig, yttepigen.dk har feks sådan en. I må gerne komme med et par, jeg kan vælge imellem, hvis det kan lade sig gøre.
Tak på forhånd og venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 18:12

Hej - har de ikke sådan nogle oppe på

http://hjem.get2net.dk/ahome/

ellers kunne du jo selv lave dem i formularer i f.eks Frontpage.......
eller du ønsker måske ligefrem at få hele koden her .... fordelen ved at lave den selv er jo du så selv bestemmer udseendet ...

Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 13-12-02 19:45

Hejsa

Den på yttepigen er freeware, som så er rettet til.

De fleste scripts der er brugt på siden finder du på :

www.hotscripts.com

yttepigen.dk er hosted på en privat server og derfor kan man komme ind og rode mere end man normalt ville kunne, hvis det lå hos en udbyder.

Men du skal bruge det der hedder en form-mailer, det er et script, som mailer inputtet fra din formular til en SMTP-server (postserver), som så sender det videre til modtageren kort fortalt.

Håber det er svar nok ?

Kommentar
Fra : Random

Dato : 13-12-02 19:53

Hej maya123

Det kan ikke lade sig gøre vha. af Html kode alene. For det er serveren, hvor siden ligger, der sørger for at sende form indholdet videre til dig. For at serveren kan gøre dette, skal den understøtte Php eller Asp(AspMAIL).
Hvis du vil fortælle hvilken af de to teknologier dit websted understøtter vil jeg gerne forsøge finde nogle steder, du kan hente mailsender.
Hvis ikke din webserver understøtter afvikling af scripts/kode på serversiden, er det lidt umuligt at gøre det. Medmindre nogen tilbyder dig at have koden på deres server.

Hygge hej
Random

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-12-02 20:02

Random det er delvist korrekt.

Men hvem i alverden har fortalt dig at man kun kan sende v.h.a. PHP eller ASP ?? Scriptet der er omtalt øverst oppe er faktisk et perl script og det er hostet på en apache webserver.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 13-12-02 20:58

Oki doki zonker Jeg tænkte ikke lige på perl cgi scripts, da jeg ikke kender det store (læs ingenting) til det :-| men det er naturligvis også en mulighed, hvis serveren og teknologien understøtter det, som du siger
Med venlig hilsen
rnd()

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-12-02 21:07

Jeg ved sgi da heller ikke hvordan man programmerer i Perl, men jeg kan finde ud af at sætte et script op ud fra en vejledning....Det kræver ikke den store viden. Bare en masse tålmodighed.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-12-02 21:11

Nå men det script der bliver brugt finder du her :

http://www.liquidsilver.com/scripts/form2mail/

Det kræver en webserver der enten kører linux eller windows også apache på webserveren.....

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 14-12-02 04:56

Tak for svaret zonker.