|
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 200 point Dato : 03-06-06 18:05 |
|
Når scooteren starter, kommer der strøm til autochokeren, strømmen varmer en pastamasse op, som udvider sig, og trykker en nål ned i et hul, så den lille extra benzinmængde der skal til en kold motor, bliver lukket af. Processen tager ca 1 minut fra scooteren starter, til hullet er helt lukket.
Hvis ledningerne tages af, kommer der lidt extra benzin hele tiden, vi snakker måske om extra 2 km/l, så du måske ville køre 18km/l
MEN strålespidsen er langt mere vigtig.
Powerfilter hjælper meget lidt på en lovlig scooter, men på en stor cylinder hvor der virkelig skal bruges meget luft, er det nærmest en nødvendighed.
VH Palle Hansen
| |
|
det er bare en standard dyse (72)
jeg får en 48mm cylinder på samt en polini vario.
jeg ved godt det er voldsolmt, men det er en ven der gerne vil af med det.
jeg regner ikke med at skifte udstødning eller kabu.
jeg tror bare jeg dyser den op til en 85 måske.
Jeg skifter også krumtap
| |
|
Ja, så kommer du til at køre endnu mindre pr. liter, måske 12-14
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 03-06-06 18:26 |
|
Hehe, dyse 72, er det samme som at kvæle din motor.
Jeg har mistet mange stempler pga. for lille dyse, indtil jeg lærte om dyser og nålposition.
Når du har 48mm så, skal du ikke forvente ret langt på literen.
Min aprilia Rally med 48mm, 17,5 karb og technigas next kørte 12-13 på literen.
| |
|
jeg kører med 5.5 gram ruller tror jeg nok, og der kommer så 8 grams i.
hjælper det ikke lidt på omdrejningerne, og benzinforbruget?
| |
|
nu har den kørt 14500 km.
når man skifter vario (større ruller)=mindre omdrejninger
cylinder nye stempel ringe =bedre kompresion
nye lejer+simmeringe
når man har gjort det, får man så ikke et mindre benzin forbrug?
eller hvad
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 03-06-06 19:16 |
|
Måske, men du kan være 100% sikker på at den totalt mister sit optræk.
En scooter med variomatik er bestemt til at have et omdrejningsfelt som passer til motoren opsætning.
cylinder, indsugning og udstødning.
hvis du er betænktsom ved dit benzinforbrug, så, sæt standard cylinder, indsugning og udstødning på, og giv mindre gas.
Tuner man sin scooter, så skal man ikke tænke på km/l
| |
|
hvordan kan det være den mister alt sit optræk på det?
jeg mener hvis der kommer mere benzin til en større cylinder kommer der da mere fart på, og med en polini vario der er bedre end den orginale burde den da kunnehavce et fint nok optræk
eller hvad?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 03-06-06 22:02 |
|
Prøv at starte en bil i 4. eller 5. gear? nej vel!
Det er hvad der sker hvis du sætter for tuunge ruller i dit variomatik.
læs lige denne forklaring
http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=11
det er yderst vigtigt at dine ruller har den helt rigtige vægt, eller mister du optræk, benzin, motorlevetid.
| |
|
jeg har besluttet at købe denne
cylinder + det topstykke nedenunder = Cylinder 45km/t incl stempel Stylepro
http://kgi.dk/catalog-1638.php
det topstykke er da ikke begrænset som det orginale vel?
min scooter kommer til at se sådan ud.
40 mm cylinder + topstykke (ikke begrænset)
racing krumtap (den gamle er i stykker derfor)
Polini variator. med 7.6 grams ruller.
orginal kaburator med en 72 dyse.
orginal kobling (med orginal fjeder ved ikke hvad for en)
thansens udstødning
hvor meget vil den komme til at køre med den nye cylinder.
den er MEGET dårlig til at starte op (når den skal starte fra 2000 omdrejninger) men når den først er oppe på 10 km/t så trækker den godt.
hvis jeg holder den og giver bundgas kan jeg holde den, og den tager 4000 omdrejninger.
hvad gør jeg for at den trækker bedre i starten?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 05-06-06 19:45 |
|
Jeg forstår ikke hvorfor du køber en standard cylinder???
Der sidder en 45kmt cylinder på den i forvejen.
Når du alligevel skifter til racerkrummtap, så sæt dog en 47,6mm aluminiumcylinder på, og drop den Thansen udstødning.
Hvis du vil ha en Thansen udstødning, så køb en magen til fra Protuna.
Så får du samme udstødning bare uden plumber.
Hvis du vil ha flere omdrejninger fra starten, så skal du skifte de 2 eller 3 små fjedre som sidder på koblingsklodserne.
Skift dem til nogle som er strammere, så den skal længere op i omdrejninger før den tager fat.
| |
|
jeg har allerede en thansen udstødning. og den gider jeg ikke skifte.
jeg sætter en standard cylinder på fordi jeg vil kunne køre langt på literen.
fordi jeg skifter den, er fordi den har kørt 14500 km.
når det er en dr. big, så sidder der da en begrænsning i top stykket eller hvad?
det er jo kun en 30 scooter
problemet er at den ikke gider tage ret mange omdrejninger, og så gider den ikke sætte ordentligt igang.
>Skift dem til nogle som er strammere, så den skal længere op i omdrejninger før den tager fat.<
hvis den skal længere op i omdrejninger, så går det da bare langsommere gør det ikke
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|