/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sharan hakker og hoster
Fra : thomaskramer
Vist : 1354 gange
100 point
Dato : 30-05-06 12:30

Hej

Jeg har købt mig en Sharan 2.0 benzin fra 1998.

Den er begyndt at hakke og hoste en gang i mellem.

Jeg har især lagt mærke til at det forekommer, når jeg triller afsted med koblingen trykket ned, f.eks. hen mod et lyskryds med rødt lys. Når jeg så sætter igang igen, efter at have været standset helt, så er det som om, at motoren ikke får nok benzin, og derfor har den svært ved at accelerere. Når jeg skifter i 2. gear så lyder det stadig som om den ikke får nok mad. Men pludseligt er problemet væk og den tager fart og acceleration som den skal.

Skal jeg beskrive lyden som motoren giver fra sig, når problemet står på, så kan jeg bedst forklare lyden som værende den samme som min knallert gav - da jeg for mange, mange år siden kørte på sådan en - når benzintanken løb tør for benzin. Det er sådan en "mooooooooooooooo" lyd som så går over i små accelerationer.

Jeg har kun oplevet problemerne i 1., 2. og 3 gear, og det er ikke hver gang jeg kører at det sker. Men det sker alligevel jævnligt. Oftest hjælper det at koble ud, og give gaspadalen et par gode tryk, hvorefter jeg så går tilbage i gear og kører videre.

Lige efter købet skiftede jeg luftfilter og oliefilter - bare for at være sikker.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt??

Jeg købte bilen for ca 1 år siden - for kr. 29.000,- og har været utrolig glad for den, og den kørt uden problemer indtil nu.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-05-06 19:16

måske der er et benzin filter der er stoppet se efter om der sidder et filter

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 02-06-06 11:52

Find blandings skruen/dysen på karburatoren. skru den ud og blæs med trykluft ind i dysen og i eventuelle huller i skruen. Husk først at skrue skruen helt i bund medens du tæller omdrejningerne så du kan stille skruen samme sted, bagefter, det er i reglen 1.5 omgange fra bund. M vh. K.

Kommentar
Fra : thomaskramer

Dato : 02-06-06 11:56

Er der karburator i sådan en når det er insprøjtning??

Accepteret svar
Fra : tovin

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-06 01:17

heysan

Din bil har en moter som også har ligget i Golf III GTi, samt Golf IV
Og også i Skoda Octavia

Start med at skifte tempersturføleren på motoren... IKKE Køleren

Hjælper det ikke er det temmelig sikkert Luftmassemåleren som er stået af --- det er den føler som sidder i et rør i luft indsugningen, og den kan sagtens drille uden det kan ses på en tester

Kommentar
Fra : thomaskramer

Dato : 08-06-06 12:09

Så er dyret lavet...

Fejlen var....

TADAAAAAAAAAAAAA - luftmassemåleren.

Computeren viste fejl deri, og har siden da ikke haft problemet.

1400 kroner måtte jeg slippe - det er vist ok.

Point til Tovin - tak for hjælpen til alle

Godkendelse af svar
Fra : thomaskramer

Dato : 08-06-06 12:10

Tak for svaret tovin.