/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
G-Lader / Turbo ?????????
Fra : kid
Vist : 941 gange
50 point
Dato : 08-12-02 21:53

Davs alle sammen jeg ville bare høre om hvad forskellen er på en g-lader som der fx sidder på en corrado og en turbo som der sidder på mange andre biler - hvad foreskellen er ??? Og hvad man helst skal vælge !!
EVT. nogle links til hvor man kan købe turboer og lader/kompressore henne !!!

Og ville en Mazda MX 3 v6 1,8l være en god bil at tune nogen der har erfaring med mazda ????

Hilsen Riko - Manden med Benzin i blodårene og olie som mundvand =0Þ

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 21:45

"kid" <kid.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:D7OI9.62390$HU.4452620@news010.worldonline.dk...
> Davs alle sammen jeg ville bare høre om hvad forskellen er på en g-lader
> som der fx sidder på en corrado og en turbo som der sidder på mange
> andre biler - hvad foreskellen er ??? Og hvad man helst skal vælge !!
> EVT. nogle links til hvor man kan købe turboer og lader/kompressore
> henne !!!

G-laderen kan ikke holde.
Det kan turbo'1

MVH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 22:03

"kid" <kid.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:D7OI9.62390$HU.4452620@news010.worldonline.dk...

KLIP

> Og ville en Mazda MX 3 v6 1,8l være en god bil at tune nogen der har
> erfaring med mazda ????

Hvis du prøven en søgemaske og skriver "mazda tuning", vil jeg tro du får et
par links eller 3...:)

Her er et site, hvor du har en hel repair manual.... kig under "INFO"....:
http://www.mx-3.nl/

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 22:18

"kid" <kid.news@kandu.dk> skrev :

>Davs alle sammen jeg ville bare høre om hvad forskellen er på en g-lader
>som der fx sidder på en corrado og en turbo som der sidder på mange
>andre biler - hvad foreskellen er ???

G-laderen er en slags kompressor (skrue-lader), der drives af motoren
selv, hvor turbo'en fdrives af udstødningsgasserne.

ordet g-lader kommer af den måde spiralen ser ud inde i G-laderen
( http://www.g-powertech.com/G60G40.htm )

Holdbarhedsmæssigt, er det vist turbo man skal gå efter.

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 22:13

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:fgd7vu4bfe9bp1gdhftpc4oujjgatbpkt4@dtext2.news.tele.dk...

KLIP

> Holdbarhedsmæssigt, er det vist turbo man skal gå efter.

Måske er det nemmere at montere en kompressor i MX-3´eren.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 22:24

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev
:

>Måske er det nemmere at montere en kompressor i MX-3´eren.

Jeg aner ikke hvordan der ser ud, nede i en mx3, så det kan jeg
dårligt svare dig på ......

eneste regulære måde at få kræfter på, er da kubikker, masser af
kubikker ...... grin!

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 22:26

On Sun, 08 Dec 2002 22:24:10 +0100, jan@stevns.net wrote:

>"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev
>:
>
>>Måske er det nemmere at montere en kompressor i MX-3´eren.
>
>Jeg aner ikke hvordan der ser ud, nede i en mx3, så det kan jeg
>dårligt svare dig på ......
>
>eneste regulære måde at få kræfter på, er da kubikker, masser af
>kubikker ...... grin!

En Spirilmotor i en mx3!?!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 22:37

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>En Spirilmotor i en mx3!?!

Det ville i givet fald, blive en temmeligt hidsig mx-3'er

(måske lidt bred om bugen hist og her)
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 22:31

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:m1e7vu888sljhab7v0hjn901md5q60vdkm@dtext2.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg aner ikke hvordan der ser ud, nede i en mx3, så det kan jeg
> dårligt svare dig på ......

Jeg mener at huske nogle af Mazda-tuningssiderne netop omhandler
komperssortuning.

> eneste regulære måde at få kræfter på, er da kubikker, masser af
> kubikker ...... grin!

He he ... ser frem til foråret/sommer.... så får vi at se om mine 2800 kubik
kan følge din bugsererbåd....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 23:16

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev
:

>He he ... ser frem til foråret/sommer.... så får vi at se om mine 2800 kubik
>kan følge din bugsererbåd....

Åehh mon ikke - der er jo en kendelig vægtforskel også
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 23:47

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:65h7vu0qhfgh3isq84iur32f2mgm8vrh64@dtext2.news.tele.dk...

KLIP

> Åehh mon ikke - der er jo en kendelig vægtforskel også

Jeg vejer sgú mere end dig.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 23:48

> >He he ... ser frem til foråret/sommer.... så får vi at se om mine 2800
kubik
> >kan følge din bugsererbåd....
>
> Åehh mon ikke - der er jo en kendelig vægtforskel også
> --
>
> jan@stevns.net - www.stevns.net

Hej Jan

Er Völlen ikke noget tungere end din ´kaner..?
--
Venligst MacDaddy, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990

>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 23:58

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev
:

>> Åehh mon ikke - der er jo en kendelig vægtforskel også

>Jeg vejer sgú mere end dig.

Jow jow - men bilerne ......

Spirilen har immervæk 1900 kg at skubbe, hvor din völle er 400kg
lettere sådan deromkring
(Egenvægt: 1465 – 1584 kg (afhængig af model))

Hvad var det du regnede med den ville få af hidsige ponyer ?

330 ?

1900kg/380 ~ 5kg/hest
1500kg/330 ~ 4.5/hest

det ligner da dødt løb

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 00:02

"MacDaddy" <MacDaddy@intetsvar.dk> skrev :

>Er Völlen ikke noget tungere end din ´kaner..?

Nejda ....... jeg er hæmmet af 1.9ton stål

Völlen ligger kring de 1.5 ton
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 23:57

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:jbj7vu86q796pamtit6m0j00oa43u27r68@dtext2.news.tele.dk...

KLIP

> >> Åehh mon ikke - der er jo en kendelig vægtforskel også
>
> >Jeg vejer sgú mere end dig.
>
> Jow jow - men bilerne ......

Det var ikke det, jeg mente....

> Spirilen har immervæk 1900 kg at skubbe, hvor din völle er 400kg
> lettere sådan deromkring
> (Egenvægt: 1465 - 1584 kg (afhængig af model))

Bilvægten siger 1.675 kg incl. alt udstyret.

Det er *aldrig* vejet med i "bilbladene".

Læste en test omkring SAAB, hvor potten vejede næsten 200 kg mere end den
oggivne vægt.

Du skal prøve at køre Spirilen på brovægt. Det kan ske du får en
overraskelse.

> Hvad var det du regnede med den ville få af hidsige ponyer ?
>
> 330 ?

Jep.

> 1900kg/380 ~ 5kg/hest
> 1500kg/330 ~ 4.5/hest

1.675kg/330 ~ 5.08/hest

> det ligner da dødt løb

Jep.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 00:03

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:2pj7vu09deguqcjce8iebifpnd631448re@dtext2.news.tele.dk...

KLIP

> Völlen ligger kring de 1.5 ton

.....og det har vi lige lært er forkert.

Völlen vejer 1.675 kg incl. alt udstyret.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 00:10

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev
:

>Du skal prøve at køre Spirilen på brovægt. Det kan ske du får en
>overraskelse.

Det kunne hænde ;)

>> Hvad var det du regnede med den ville få af hidsige ponyer ?

>> 330 ?

>Jep.

Jeg huskede altså rigtigt

>> 1900kg/380 ~ 5kg/hest
>> 1500kg/330 ~ 4.5/hest

>1.675kg/330 ~ 5.08/hest

>> det ligner da dødt løb

>Jep.

Må man ønske dem en rigtig glædelig jul, med masser af god man ?

hehe....

( Mit nytårsforsæt, er der vel ikke nogen der kan gætte ? )

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 00:07

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:n6k7vuk46jgipd3d99hhdlljo5silll8d6@dtext2.news.tele.dk...

KLIP

> Må man ønske dem en rigtig glædelig jul, med masser af god man ?
>
> hehe....

I lige "måsen"...såfremt brorskabet ikke napper det hele....fra dig.

> ( Mit nytårsforsæt, er der vel ikke nogen der kan gætte ? )

Jow da ... "Jeg har kun råd til at fylde Spirilen op 2 gange om
året"...)))

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 00:47

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev i en
meddelelse news:3df3ce46$0$47051$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:jbj7vu86q796pamtit6m0j00oa43u27r68@dtext2.news.tele.dk...
>
KLIP
>
> Du skal prøve at køre Spirilen på brovægt. Det kan ske du får en
> overraskelse.
>
Ikke en ret stor en - USA bilers vægt er angivet som "Curb-weight" dvs.
køreklar vægt incl. udstyr og ½tank
Et eksempel :
min Camaro står til 1650Kg på Reg.Att. - jeg havde den på en brovægt der
sagde 1780Kg incl fører og en ¼tank.
når du trækker mine 70Kg fra og lægger 20Kg til som kompensation for den
manglende ¼tank giver det 1730Kg.
Herfra skal trækkes den ekstra vægt fra en Bigblock+TH400 gearkasse.
Så det er ikke helt i skoven med 1900Kg - jeg kan heller ikke se hvorfor den
skulle veje 200Kg mere end min, så meget vejer chassisrammen heller ikke,
der er jo trods alt også integreret ramme i min karosse...
--
Brian Sørup

fjern XXX fra min mailadresse

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 00:51

"Chevy Power" <camaropowerXXX454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:at0llh$vhaj0$1@ID-149180.news.dfncis.de...

KLIP

> Så det er ikke helt i skoven med 1900Kg - jeg kan heller ikke se hvorfor
den
> skulle veje 200Kg mere end min, så meget vejer chassisrammen heller ikke,
> der er jo trods alt også integreret ramme i min karosse...

De 200 kg mervægt var i en SAAB.

Måske vejer Spirilen mindre end den opgivne vægt.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 10:28

> Völlen vejer 1.675 kg incl. alt udstyret.
> --
> Venlig hilsen
> Hr. Bjørn

Er det virkelig inklusive fører...????

*fnis*

--
Venligst MacDaddy, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990

>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 10:31

"MacDaddy" <MacDaddy@intetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:3df46220$0$2542$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

> Er det virkelig inklusive fører...????

Nope og ej heller benzin...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 12:13

Chevy Power wrote:
>>
> Ikke en ret stor en - USA bilers vægt er angivet som "Curb-weight"
> dvs. køreklar vægt incl. udstyr og ½tank

Min 66´er Chevelle vejede just over 1400 på brovægt, det var
med 350 SB + TH 350 Det var da ikke så tosset.
Med til historien høter dog også at den havde flipfront i fiber.

--
Torben E
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 14:52

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> wrote
in message news:3df3ce46$0$47051$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:jbj7vu86q796pamtit6m0j00oa43u27r68@dtext2.news.tele.dk...

> Jep.
>
>> 1900kg/380 ~ 5kg/hest
>> 1500kg/330 ~ 4.5/hest
>
> 1.675kg/330 ~ 5.08/hest
>
>> det ligner da dødt løb
>
> Jep.

Mon man kunne finde lidt forskel i effektiviteten af drivlinjen?!?

--
/H3nrik V! - Opel Omega 2.0i *GLS* 1988 122hk @ 5400rpm 175nm @ 2600rpm

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 14:54

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@PLEASE_DONT_SPAM_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:at275o$ea1$1@sunsite.dk...

KLIP

> Mon man kunne finde lidt forskel i effektiviteten af drivlinjen?!?

Det er en mulighed.

Vi har jo begge en momentomformer.

Tror du ikke vi har nogenlunde samme tab..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 15:22

On Mon, 9 Dec 2002 14:53:53 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> wrote:

>Vi har jo begge en momentomformer.
>Tror du ikke vi har nogenlunde samme tab..?

Din burde være væsentlig bedre og effektiv
---

Mvh Mogens
Omega 3.0i-24

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 15:26

"Mogens Knudsen" <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3df4a6e4.11468961@sunsite.auc.dk...

KLIP

> Din burde være væsentlig bedre og effektiv

Se ... det ved jeg så ikke noget om.

Men et er givet ... der er garanteret et tab på min. 20% i min
momentomformer.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 15:58

On Mon, 9 Dec 2002 15:25:38 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> wrote:

>> Din burde være væsentlig bedre og mere effektiv

>Se ... det ved jeg så ikke noget om.
>Men et er givet ... der er garanteret et tab på min. 20% i min
>momentomformer.

I løbet af de 25 år har lock up og elektronisk styring haft sin
indmarch på automatgearkassemarkedet - har din T6'er lock up på de 2
"øverste" gear 4. og 5. ?
---

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 16:00

"Mogens Knudsen" <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3df4af11.13562431@sunsite.auc.dk...

KLIP

> I løbet af de 25 år har lock up og elektronisk styring haft sin
> indmarch på automatgearkassemarkedet - har din T6'er lock up på de 2
> "øverste" gear 4. og 5. ?

Pinligt ... hvad er "lock up"..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 16:07

On Mon, 9 Dec 2002 16:00:11 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> wrote:

>Pinligt ... hvad er "lock up"..?

En gammel Ford Granada 2.3 aut. kørte generelt under moderat acc. med
1000 omdr. for meget, hvis du husker. Den ligesom "gled" i koblingen.

En moderne automatic "glider" slet ikke på samme måde, fordi den dels
er udstyret med låsefunktion (lock up) i converteren og dels fordi
elektronikken hjælper/tænker lidt for chaufføren.

En ældre amerikaner har ikke heeelt denne lock up-funktion, som er
kendt i nyere biler - derfor tror jeg, du vinder på en langt mere
effektiv og direkte trækkende automatgearkasse, som du eventuelt kan
tvangsstyre via knapperne på rattet.
---

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 16:17

"Mogens Knudsen" <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3df4b0a2.13962977@sunsite.auc.dk...

KLIP

> En ældre amerikaner har ikke heeelt denne lock up-funktion, som er
> kendt i nyere biler - derfor tror jeg, du vinder på en langt mere
> effektiv og direkte trækkende automatgearkasse, som du eventuelt kan
> tvangsstyre via knapperne på rattet.

Ha ... jeg måtte dælme ud og søge på "indernettet"....for at få viden...

Jeg kan ikke finde en nøjagtig beskrivelse at Völlens automatgearkasse.

Måske Lars V. kan hjælpe....?

Jeg mener ikke at kunne mærke et decideret glid i "koblingen", snarere en
neddrosling af turboernes effekt som pludselig sætte fuldt ind mellem 2.400
og 2.500 omdr.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 16:22

On Mon, 9 Dec 2002 16:17:04 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> wrote:

>Ha ... jeg måtte dælme ud og søge på "indernettet"....for at få viden...
>Jeg kan ikke finde en nøjagtig beskrivelse at Völlens automatgearkasse.

Der må stå noget i bogen ?
Evt. fabrikat - det er jo næppe "en Volvo"

>Måske Lars V. kan hjælpe....?

Eller HM fra Herning - de ved begge en masse.

>Jeg mener ikke at kunne mærke et decideret glid i "koblingen", snarere en
>neddrosling af turboernes effekt som pludselig sætte fuldt ind mellem 2.400
>og 2.500 omdr.

Der er ingen tvivl om, at tomat'en kører "direkte" og bilen uden spin
iøvrigt. Nu har jeg jo selv oplevet.............
---

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 16:33

"Mogens Knudsen" <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3df4b475.14941845@sunsite.auc.dk...
> On Mon, 9 Dec 2002 16:17:04 +0100, "Bjørn Jørvad"

KLIP

> Der må stå noget i bogen ?
> Evt. fabrikat - det er jo næppe "en Volvo"

Der kan være 2 typer af gearkasse .... 4T65EV4-SPDA/T eller 4T65EV-GT 4-SPD
A/T, hvoraf den sidste har 5 fremadgående gear.

Oplysningerne er hentet via ALLDATA(.com)

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 17:23

jan@stevns.net wrote:
::: He he ... ser frem til foråret/sommer.... så får vi at se om mine
::: 2800 kubik kan følge din bugsererbåd....
::
:: Åehh mon ikke - der er jo en kendelig vægtforskel også

Jeg skal nok huske at vinke til jer to "brovtende herrer", ud af bagruden på
Torbens Saab. )

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 17:29

Henrik B. wrote:
>
> Jeg skal nok huske at vinke til jer to "brovtende herrer", ud af
> bagruden på Torbens Saab. )
>
> M.v.h.

Uha uha, nu skal vi jo huske at Saaben er ret "traktionsbegrænset"
så ihvertfald jan´s RWD er jeg nu ret sikker på tager starten, men
mon ikke "man" kommer igen

--
Torben E
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 17:33

Torben E wrote:
:: Uha uha, nu skal vi jo huske at Saaben er ret "traktionsbegrænset"
:: så ihvertfald jan´s RWD er jeg nu ret sikker på tager starten, men
:: mon ikke "man" kommer igen

Man kunne jo vælge at køre side om side også - f.eks. med 70-80 km/t og SÅ
klampe.

Hvordan går det forøvrigt med projekt undervogn og gearkasse?

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 17:45

Henrik B. wrote:
>
> Man kunne jo vælge at køre side om side også - f.eks. med 70-80 km/t
> og SÅ klampe.

JAAAA, glimrende ide, ved 80 plejer den at have fat.

>
> Hvordan går det forøvrigt med projekt undervogn og gearkasse?

Gearkassen er i S, vi aftalte at han tager den med engang han skal
til Randers Tandhjulsfabrik, så mødes vi der.
Undervognen venter jeg med til foråret, jeg vil gerne vente med
den pga. "sneplov egenskaberne" + at mine bøsninger så er kommet
fra Speedparts, det bliver et komplet sæt, motorophæng + kræng
ningsstabilisator + hjulophæng + gearkasseophæng, ydermere
ligger jeg i forhandlinger med en svensker om en tårnstiver.
Dette kombineret med H&R fjedrene og de justerbare koni giver
forhåbentlig et plus på traktions siden, jeg kan se flere svenskere
med ca. de samme mods som mig, kører 0-100 på 5.7-6 sek.

--
Torben E
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Kommentar
Fra : kid

Dato : 11-12-02 22:21

Er der nogen der kan give et bud på hvor meget effekt man kan hive ud af en MX3 for 10000-20000 kr. ????
Hilsen Riko

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 20:42

"Henrik B." <saab@mobilixnet_nospam_.dk> skrev :

>Jeg skal nok huske at vinke til jer to "brovtende herrer", ud af bagruden på
>Torbens Saab. )

Har du overvejet om det er et godt sted at være - sæt den kom i
klemme mellem 2 rigtige herrebiler ?
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 21:46

Torben E wrote:
:: Dette kombineret med H&R fjedrene og de justerbare koni giver
:: forhåbentlig et plus på traktions siden, jeg kan se flere svenskere
:: med ca. de samme mods som mig, kører 0-100 på 5.7-6 sek.

SEEERRIIIIØØØØØSSSSTTT!!. )

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 21:47

jan@stevns.net wrote:
:: Har du overvejet om det er et godt sted at være - sæt den kom i
:: klemme mellem 2 rigtige herrebiler ?

Det må være det eneste rigtige sted at være - du ved - verdens sikreste bil.

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 21:59

"Henrik B." <saab@mobilixnet_nospam_.dk> skrev :

>jan@stevns.net wrote:
>:: Har du overvejet om det er et godt sted at være - sæt den kom i
>:: klemme mellem 2 rigtige herrebiler ?

>Det må være det eneste rigtige sted at være - du ved - verdens sikreste bil.
>

Afspiller lige en sort/hvis filmstrimmel fra det forrige århundrede :

Gøg og Gokke i en HGF, der klemmes mellem 2 sporvogne .......

Hehe....
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 21:53

Henrik B. wrote:
>
> SEEERRIIIIØØØØØSSSSTTT!!. )

Ja ja, det er jo også bare et fromt håb

--
Torben E
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 23:26

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:75e7vu86e8hhg0ppen5m27e11s6kks4t9o@4ax.com...

> En Spirilmotor i en mx3!?!

Eller en Audi V8 motor i en...

http://www.storm.com.br/tuningcorner/carrome5.htm

-M

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-02 23:02

Riko du nska regne med at det koster ca 1000 kr pr HK...... det dyrt, men det skal jo også helst holde ik..

Godkendelse af svar
Fra : kid

Dato : 13-12-02 23:36

Tak for svaret geu.

Det var nu svaret med din powerpage.dk jeg syntes om rigitg fed side !!!
Så du får fire stjerner - nu jeg lige har dig kender dun nogle bøger (Danske) om motorens opbygning og om tuning (Turbo/kompressor osv.) !!!

God jul fra Riko

Kommentar
Fra : geu

Dato : 15-12-02 22:17

ikke lige kun om tuning... men du kan jo prøve og se efter en bog der hedder Auto bogen.. der er udgivet af Erhversskolernes forlag. den kan findes i den Blå Avis. det er en meget god bog der forklar alt men skal vide.... næsten