/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
lukning af varme
Fra : lisahn
Vist : 2158 gange
20 point
Dato : 19-05-06 17:19

je vil høre om det er kan være rigtigt at man gerne må lukke for varmetilslutningen når man er helt alene med et lille barn på 2 år jeg har før ville lave en afdrags ordning med dem men havde nok satset for højt og kunne ikke betale da min bank kom mig i forkøbet men det var det lige glade med og sage det var et brud på ordningen og at jeg skulle hoste op med alle pengene det er nok ikke meget i andres øjne for det er 8300 kr det djejer sig om men for mig der er alene med min datter og ike har noget arbejde på nuværende tidspunkt der er det mange penge

håber at høre fra jer igen

hvad skal jeg gøre for at få varme igen
komunen vil ikke hjælpe
banken vil heller ikke da jeg står i ribers

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 17:36

hmm synes jeg husker noget om at der ikke må lukkes for varmen hos familier med småbørn (måske er det så spædbørn) og gamle mennesker - pga risici hos begge parter - men ved ikke lige hvor jeg kan hente oplysninger om det.

Her hos os bliver der sat varmekanoner eller apparater op hos dem der melder sig hvis varmen går - hvis det er småbørnsfamilier eller gamle - syge

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 19-05-06 17:41

Citat
Elprisudvalget, Kommunernes landsforening og Danske Elværkers Forening har i 1982 udarbejdet retningslinier for inddrivelse af restancer i forbindelse med levering af elektricitet. På varmeområdet har Gas-og Varmeprisudvalget efter yderligere drøftelser med organisationerne i 1982 taget de af organisationerne udarbejdede nye retningslinier for forsyningspligtsvirksomheders restanceinddrivelse til efterretning. Gas-og Varmeprisudvalget knyttede dog yderligere bemærkninger og anbefalinger til det forslag, som Elprisudvalget havde tiltrådt. Dette indebærer eksempelvis, at der ikke kan der ikke lukkes for varmen for at få en forbruger til at betale en restance. Restancen må bringes ud af verden på anden måde, f.eks. ved en afdragsordning eller som sidste udvej ved en inkasso-sag.

herfra: http://www.energitilsynet.dk/afgoerelser-og-praksis/10/afgoerelser-truffet-efter-varmeforsyningsloven/klage-over-naturgas-fyns-leveringsbetingelser/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 17:47

tror du skal henvende til til energistyrelsen for at få de korrekte oplysninger - mener der er faldet dom på et eller andet tidspunkt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-06 18:38

Nu er det jo ikke så alvorligt om sommeren.

Du er jo formentlig selv gået ind på en afdragsordning. Det skal du ikke gøre med mindre du har tænkt dig at overholde den.
Jeg forstår ikke hvad du mener med at din bank kom dig i forkøbet.
Hvis det er banken, som ved selvtægt har taget af Løn fordi du skylder den også, skal du se at få fat i bankchefen og tale dunder til ham.

ellers må du åbne en konto i et andet pengeinstitut og få dine penge indbetalt der.

Lad være med at love folk penge og afdrag. Hvis din økonomi er elendig, står du trods alt bedre ved ikke at love folk noget. Kommer de og kræver , skal du svare at du desværre for tiden ikke har n´mulighed for at betale dem. Det er meget bedre for dig hvis de kommer med fogeden. Hun skal nemlig tage hensyn til dig og barnet.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 19-05-06 21:15

Jeg oplevede selv det samme engang med elselskabet da jeg var enlig mor, og hver gang jeg ikke kunne betale til tiden, henviste jeg til at jeg havde små børn osv. Det respekterede de, men til sidst sagde de at det måtte de faktisk gerne med mindre vi taler om en livstruende situation hvor feks et familimedlem ligger i respirator og kan dø af ikke at få strøm.

Om det er samme betingelser med varmen ved jeg ikke, men måske du kunne investere i en varmeovn - sådan en der tilsluttes el ? Det bliver nok dyrere i længden, så det bør jo kun være en korttidsløsning.

Godkendelse af svar
Fra : lisahn

Dato : 19-05-06 22:19

Tak for svaret miritdk.
det hjalp meget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 22:23

forhør dig nu om det holder stik - det er ikke alle vegne man følger det. Hvis du er helt på den så lad sagen gå til fogeden - de tænker anderledes og hvis du skriver under på afdrag eller aftaler er det ikke nemt at få en ordning der kan overholdes. God vind - øhh varme