/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroen bx mislyd fra rem??
Fra : ThomasEp
Vist : 563 gange
50 point
Dato : 18-05-06 20:12

Hej, jeg har oplevet et par gange at min bil piver helt vildt fra motoren af, jeg åbnede motor hjelmen og kiggede ned på remmen fra generatoren den kørte fin nok, men den anden rem der sidder lige ved siden af, eller nedenunder den kørte slet ikk!
Det vil sige at den kørte i hak, det så lidt mystisk ud, så gav jeg den noget "belt spray" så holdte den med at pive, er det remmen der er slidt?? Og hvad gør den rem hvis der ellers er nogle der fatter noget af det jeg har skrevet indtil videre?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-05-06 20:16

Du skal stramme remmen.Er den for slidt så skal du bytte den.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-05-06 20:19

Fungerer din servo styring?
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-06 20:22

Hvis remmen kørte godt nok og ikke peb da du gav den spray, er det fordi remmen er for løs eller slidt så den glider på remskiverne. Det kan du sikkert også mærke oat den er løs/slap når motoren er standset og du prøver at rykke/vride med remmen

Så ny rem på. Og sørg for den bliver strammet rigtigt fra starten, for en rem der først er begyndt at hyle, har desværre en tendens til at blive ved fordi den bliver slidt glat af det.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-06 20:23

Forresten er der også en lille mulighed for, at noget af det som den rem skal drive sider fast og først løsner sig når motoren har kørt lidt (eks. vandpumpen)

mvh dova

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 18-05-06 20:35

jamen den servo styring er lidt mystisk.. fordi der er da ikke meget servo over den

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 18-05-06 20:40

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-05-06 21:28

Det er ikke sikkert du har servo på den BX
Men det kan være Hydrulic pumpen hvor remmen hyler.
Husk at hvis der meldes stop på instrumentbordet så har du kun ca. 7 bremsninger tilbage og vognen synker helt i knæ.