/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fra stationær til bærbar
Fra : elise
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 04-05-06 07:04

Hvordan overfører man nemmest og billigst filer fra en stationær pc til en bærbar? Det er ikke noget, der skal gøres mange gange....men nok store filer - f.eks. videofilm. Vh Elise

Accepteret svar
Fra : hotmaildude

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-06 07:21

Den nemmeste metode vil sikkert være at låne en ekstern harddisk af en kammerat.... Jeg går ud fra at du ikke har router +diverse kabler?

Kommentar
Fra : elise

Dato : 04-05-06 07:26

Vi HAR en ekstern harddisk til den stationære pc, så det er måske den nemmeste løsning.... vi har lige fået den bærbare, så vi har ikke afprøvet alle muligheder endnu.... Elise

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-05-06 07:28

Det kommer jo an på hvad du har af udstyr, du kan forbinde dem i et netværk eller brænde filerne ud på DVD

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-06 08:46

brænd det ud du vil have overført og installer den vej - det er nemt - hurtigt og billigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-05-06 08:54

Jeg går ud fra at du har XP og USB på den bærbare.
Læg filen ind på den eksterne harddisk
start den bærbare og sæt USB stikket ind og du kan overføre filen.
(Er filen meget stor bør filsystemet være NTFS på den eksterne og den bærbare)

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 04-05-06 09:24

Hej E.
For nogen tid siden havde Aldi en box, der kunne rumme enten harddisk eller CD/DVDdrev.
Den tilsluttes USB-port.
Den kostede 200-300 kr.
Den løsning (når du nu har ekstra harddisk) vil fungere fint, og du har så en ekstra harddisk til både den stationære og den "blærbare".
Den fungerer fint.
Bruger den med både XP, Ein Me og 98SE.
God fornøjelse.
Leif

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 04-05-06 13:14

Hej,

Jeg købte af samme grund en ekstern USB harddisk på 250GB til omkring en tusse og det fungerer vældigt fint. Jeg bruger den til at kopiere diverse filer ud på som jeg har brug for på de bærbare, men også til backup på min stationære.

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 07-05-06 08:19

Vi har fået det til at fungere nu ved hjælpe af vores eksterne harddisk og et kabel vi havde i forvejen. Måtte så ud og have fat i et nyt kabel til at overføre video fra kameraet til den bærbare. Men nu ser det ud til at det hele fungerer , så det er fint. Elise