|
| Snyder min automekaniker mig? Fra : superwatt | Vist : 1030 gange 300 point Dato : 18-04-06 19:05 |
|
JEg har en Honda 2.0 , fra 92
Ikke for længe siden fik jeg sat nyt motor i, fordi den gamle motor var kørt til. Den havde nået sin grænse med de 370.000 Km den havde kørt...Men så fik jeg min mekaniker til at sætte en brugt motor i, den havde kørt 150.000Km. Han fik over 10.000 for det, men da jeg fik bilen tilbage med den "nye" motor, så var der problemer med omdrejningerne... bilen går hurtigt i stå når omdrejningerne kom ned. Mekanikeren så på det og sagde at det var fordi en computer som regulerer motoren er gået i stykker og at det intet havde med den ny installerede motor at gøre, så det var ikke hans fejl. Nu kræver han flere penge for at reparer den såkaldte computer som styrer motoren, hvilket jeg synes er for meget. jeg fortryder helt at jeg fik sat ny motor i, for jeg kunne ligeså godt have fundet en anden bil(brugt). Men når der installeres ny motor, så piller mekanikeren vel også ved den såkaldte computer som styrer motoren, eller gør han?
Hvis ja, så kan det jo være ham selv der har ødelagt den(det tror jeg), og nu prøver at plukke flere penge fra mig? Han nægter at tage skylden, hvad skal jeg gøre? ....det lyder som jeg piver, men det ER mange penge, så der er grund til det.
Håber, at der er nogen der kender til denne bil eller en lign. situation, og måske kender en løsning
<Superwatt>
| |
| Kommentar Fra : superwatt |
Dato : 18-04-06 19:31 |
|
men nu koster en motor jo også noget.... hvad koster da at få byttet en motor? ..jeg undersøgte før jeg fik ham til det, og kunne da ikke finde noget billigere... (Min fejl var dog, at jeg glemte at spørge her på kandu)
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 18-04-06 20:07 |
|
Jeg kender ikke lige din bilmodel i detaljer, så jeg svare kun ud fra hvad der er almindeligt for biler af den alder. Jeg går ud fra at den har en indsprøjtningsmotor.
Selve computeren, som styrer indsprøjtningen, opfatter man normalt ikke som en del af motoren. Des program skal dog passe præcis til motoren og til de sensorer for luftmængde, omdrejningstal mv. som sidder i motoren og som sikkert er blevet byttet, ved motorudskiftningen.
En sensor kan være fejlmonteret, være defekt eller fejljusteret. Det hjælper et computerskift ikke på. Det kan også være at den motor du har fået er en lidt anden version, som computeren ikke paser til.
For at finde fejlen, hjælper det ganske meget at man råder over udstyret som kan analysere lige den computer og bil. Også lagrede fejlkoder skal kunne udlæses.
Kør hen til et andet mærkeværksted, hvor man har grejet, og bed om en analyse af fejlen; men ikke om en reperation, med mindre det bare er en billig justering.
Med denne bliver du klogere og kan vurdere din mekaniker.
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 18-04-06 21:55 |
|
Citat Snyder min automekaniker mig? |
Formentlig
Hvis det viser sig at det er computeren som tilfældigvis er gået i stykker, samtidig med at der bliver skiftet motor, er det reelt ikke mekanikerens skyld, men det er bare træls, at få en ekstra udgift.
Jeg tror ikke han snyder dig, med hensyn til computeren, men om du er snydt med hensyn til prisen på motorskiftet skal jeg ikke kunne udtale mig om.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 18-04-06 22:06 |
|
Har du betalt 10000 med motor, så er det ikke så galt.
alimak
| |
| Kommentar Fra : Tikker |
Dato : 19-04-06 08:18 |
|
Hej
Du skal skaffe dig viden og ikke gætte eller eksperimentere med dyre mekanikertimer.
Find ud af om motoren passer til bilen. Oplys motornummer og stelnummer til importøren, de svarer i reglen gerne og uden at det koster noget. Hvis mekanikeren har sat en forkert motor i, kan du drage ham til ansvar.
Jeg kan fortælle, at jeg en gang fik sat en fabriksny motor i en BMW, ikke et autoriseret værksted men en mekaniker, som havde fået den til overs. Han bistod også med at sætte den i men der var problemer efterfølgende og først hos en elektromekaniker blev problemet opklaret og løst og det var nødvendigt at isætte et andet tændingssystem. Motoren passede ikke til årgangen.
Hvis bil og motor passer sammen, vil jeg råde dig til at gå til dygtig elektromekaniker, som har måleudstyret og forstår at bruge det. Jeg har også haft en anden motor som der var flere forgæves servicebesøg på, det viste sig ved gennemmåling at der var en revne i strømfordelerdækslet, som gav problemer når den blev gennemvarm.
| |
| Kommentar Fra : superwatt |
Dato : 14-06-06 08:57 |
|
En anden mekaniker har tjekket bilen, og fundet frem til at det er en såkaldt magnetventil der skal skiftes. Han har så fået skiftet den nu.
Mekanikeren som skiftede motoren siger nu at hvis det ahr noget med motoren at gøre, så ville han gerne betale regningen, men har magnetventilen noget med motoren at gøre? (Den er placeret bag i motoren, altså når man åbner motorhjelmen, kan den ses bagerst og ca. i midten.)
Superwatt
| |
| Godkendelse af svar Fra : superwatt |
Dato : 18-11-06 18:02 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|