Hej MorbidAngel78, om det skal være tun eller "standard" er et temperament spørgsmål, om man vil ha det skal gå stærkt, eller om man vil kører langsommere og stadig være sådan nogenlunde på den rigtige side af loven.
Men det kommer også meget an på hvordan du bruger din knallert, hvis den er til at køre på arbejde eller skole hver dag er det ikke så god ide at tune den, men hvis den bare skal bruges til hyggeture ville jeg nok personligt smække et stort set på.
Men som Daniel17 også rigtigt nok siger, er en tunet knallert heller ikke lige så holdbar som en standard, men hvis du kun får en anden cylinder og en udstødning skulle den nok ku holde, den tundel der for det meste giver folk problemer er store karburatore.
Men personligt sys jeg at enten skal man holde den helt standard eller også skal man tune den, for en begrænsning koster alligevel det samme som er tundel, hvis man bliver snuppet, og i begge tilfælde tager de alligevel ens dele, konstruktiv ændring er og bliver konstruktiv ændring, så man kan lige så godt få så meget ud af det som muligt.
Hilsen
steno