/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fz50 - KIG HER !
Fra : Krabertel
Vist : 1380 gange
40 point
Dato : 14-04-06 18:34

Jeg har en Suzuki fz50. Den starter fint, men kan ikke køre uden choker slået til. Når jeg gasser op går den pludselig ud. Jeg tror den er utæt et sted...
Hvad er der galt?
Hvad skal jeg gøre?

Er ny... Har desværre kun 40 point

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-06 18:56

Du skal rense din karburator, helst med trykluft.
For at gøre det skal du have bunden af karburatoren, og skrue den lille strålespids af og se igennem den, og blæse den igennem.(Læs lige på den hvilken størrelse den har)
Pas på ikke at bøje ophænget på svømmeren i bunden.
Hvis det ikke hjælper, så start og hold hånden tæt på bunden og topstykket, for at mærke om bund eller toppakning er utætte.
Du kan måske også se om der bobler lidt når motoren går.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Krabertel

Dato : 14-04-06 19:30

Det er en uge siden at jeg fik en mekaniker til at rense karburatoren... Så kørte den i 2 dage og så begyndte det igen...
Igår pillede jeg topstykket og cylinderen fra... Det virker heller ikke...
(Glemte at skrive at den drukner når den kører med choker)
Jeg har haft renset tanken, så er det muligt at det kun er snavs deri?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-06 19:46

Du skal også prøve at se hvor hurtigt benzinen kommer fra tanken, ved at pille slangen af nede ved karburatoren, og lukke op.
Har du givet den nye pakninger i top og bund af cylinderen?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Krabertel

Dato : 14-04-06 19:55

Jeg vil prøve det.. Men hvor meget skal der igennem?
Den der karburatorindstillings... Hvordan skal den sidde.?
Tak..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 14-04-06 20:14

Det behøver ikke løbe særlig stærkt, men 1 l på en halv time skal den da give.
Du skal ogs tjekke at det løber gennem karburatoren når bunden er taget af, og slangen er på, da svømmeren hænger nedad og dermed åbner for svømmerventilen (Den benzinslangen er skubbet på), ellers er svømmerventilen stoppet.
Hvordan den skal sidde? Du mener vel indstillet: Luftskruen (Den lille) skal være skruet 1,5 omg. ud.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Krabertel

Dato : 14-04-06 20:22

TUSIND Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-06 22:25

Selv tak.
Men hvad var det. Stoppet?
VH Palle Hansen